Performative writing as an alternative to film criticism in contemporary cinema
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETED MSEL YAZI:GÜNÜMÜZ S NEMASINDAK F LM ELEŞT R S NE B R ALTERNAT FDokumacı, ArseliYüksek Lisans, Film ve Televizyon BölümüTez Yöneticisi: Doç. Dr. Çetin SarıkartalAralık 2005, 86 sayfaBu çalışma, Paralel Dünyalar (2000, Kanada) ve Vanilla Sky (2001, ABD)filmlerinin seyir deneyimine dayanarak, çağdaş sinemadaki film eleştirisinisorgulayıp, edimsel yazıyı bir alternative olarak sunmaya çalışır.Eleştirilerdeki aklın ve dilin egemenliğini incelendikten sonra, özneninçevresiyle kurduğu ilişkide dilin rolünü yeniden gözden geçirmek ve bu rolüsinematik aygıtın temsilsel özellikleriyle karşılaştırmak için, John L.Austin tarafından geliştirilen söz edimleri kuramına başvurulur. Bubağlamda, film izleme ve eleştiri yazma deneyimleri Austinyen bir açıdanedimsel olarak değerlendirilip, filmlerle olan bedensel ve duyumsal birkarşılaşma anı bu deyenimlerin temeli olarak alınır. Ardından çalışma,dilin söylemsel gücünün farkındalığı koruyarak, yukarıda adı geçenfilmlerle olan karşılaşma anlarını edimsel yazın ile yeniden canlandırmayaçalışır ve son olarak edimel yazının film çalışmalarına olası katkılarıüzerinde durur.Anahtar Kelimeler: temsil, metin, eleştiri, edimsel, söz edimleri, kurgu,anlatı, alıntılama, bedensellik, dokunsallık, duygulanım. ABSTRACTPERFORMATIVE WRITING AS AN ALTERNATIVE TO FILM CRITICISMIN CONTEMPORARY CINEMADokumacı, ArseliM.A. Department of Film and TelevisionSupervisor: Assoc. Prof. Çetin SarıkartalJanuary 2006, 86 pagesBy moving from the filmic experiences I had with Possible Worlds by RobertLepage (2000, Canada) and Vanilla Sky by Cameron Crowe (2001, USA), thisstudy tries to question film criticism in contemporary cinema and offer adifferent approach to it through performative writing. After havingpondered on the problematic of logocenterism prevailing in criticisms, thethesis resorts to the speech acts theory developed by John L. Austin so asto reconsider the role of language during the subject?s relation to theworld and compare it to cinematic apparatus in terms of theirrepresentative features. In this respect, the experiences of film viewingand writing criticisms are regarded to be performative from an Austinianaspect and are traced back to a first and foremost visceral, sensuousencounter with the films. By being aware of the discursive power oflanguage, the study further attempts to re-animate these very encounterswith the above mentioned films. Finally the possible contributions ofperformative writing to the discipline of film studies are contemplatedupon.Key words: representation, text, criticism, performative, speech acts,editing, narrative, citationality, corporeality, tactility, sensation.
Collections