Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıkartal, Çetin Kemal
dc.contributor.authorDokumaci, Arseli
dc.date.accessioned2021-05-07T07:45:04Z
dc.date.available2021-05-07T07:45:04Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-11-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594944
dc.description.abstractÖZETED MSEL YAZI:GÜNÜMÜZ S NEMASINDAK F LM ELEŞT R S NE B R ALTERNAT FDokumacı, ArseliYüksek Lisans, Film ve Televizyon BölümüTez Yöneticisi: Doç. Dr. Çetin SarıkartalAralık 2005, 86 sayfaBu çalışma, Paralel Dünyalar (2000, Kanada) ve Vanilla Sky (2001, ABD)filmlerinin seyir deneyimine dayanarak, çağdaş sinemadaki film eleştirisinisorgulayıp, edimsel yazıyı bir alternative olarak sunmaya çalışır.Eleştirilerdeki aklın ve dilin egemenliğini incelendikten sonra, özneninçevresiyle kurduğu ilişkide dilin rolünü yeniden gözden geçirmek ve bu rolüsinematik aygıtın temsilsel özellikleriyle karşılaştırmak için, John L.Austin tarafından geliştirilen söz edimleri kuramına başvurulur. Bubağlamda, film izleme ve eleştiri yazma deneyimleri Austinyen bir açıdanedimsel olarak değerlendirilip, filmlerle olan bedensel ve duyumsal birkarşılaşma anı bu deyenimlerin temeli olarak alınır. Ardından çalışma,dilin söylemsel gücünün farkındalığı koruyarak, yukarıda adı geçenfilmlerle olan karşılaşma anlarını edimsel yazın ile yeniden canlandırmayaçalışır ve son olarak edimel yazının film çalışmalarına olası katkılarıüzerinde durur.Anahtar Kelimeler: temsil, metin, eleştiri, edimsel, söz edimleri, kurgu,anlatı, alıntılama, bedensellik, dokunsallık, duygulanım.
dc.description.abstractABSTRACTPERFORMATIVE WRITING AS AN ALTERNATIVE TO FILM CRITICISMIN CONTEMPORARY CINEMADokumacı, ArseliM.A. Department of Film and TelevisionSupervisor: Assoc. Prof. Çetin SarıkartalJanuary 2006, 86 pagesBy moving from the filmic experiences I had with Possible Worlds by RobertLepage (2000, Canada) and Vanilla Sky by Cameron Crowe (2001, USA), thisstudy tries to question film criticism in contemporary cinema and offer adifferent approach to it through performative writing. After havingpondered on the problematic of logocenterism prevailing in criticisms, thethesis resorts to the speech acts theory developed by John L. Austin so asto reconsider the role of language during the subject?s relation to theworld and compare it to cinematic apparatus in terms of theirrepresentative features. In this respect, the experiences of film viewingand writing criticisms are regarded to be performative from an Austinianaspect and are traced back to a first and foremost visceral, sensuousencounter with the films. By being aware of the discursive power oflanguage, the study further attempts to re-animate these very encounterswith the above mentioned films. Finally the possible contributions ofperformative writing to the discipline of film studies are contemplatedupon.Key words: representation, text, criticism, performative, speech acts,editing, narrative, citationality, corporeality, tactility, sensation.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titlePerformative writing as an alternative to film criticism in contemporary cinema
dc.title.alternativeEdimsel yazı: Günümüz sinemasındaki film eleştirisine bir alternatif
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-10
dc.contributor.departmentFilm ve Drama Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid150569
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187151
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess