Fokus grup yöntemine yönelik reklam ajansı ve araştırma şirketlerinin tutumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, bir niteliksel araştırma yöntemi olarak fokus grubu tüm yönleriyle ortaya koymayı amaçlamaktadır. Özellikle pazarlama ve pazarlama iletişimi alanında sıkça başvurulan bu yöntemin tarihsel, kuramsal ve uygulamaya yönelik temellerini tüm yönleriyle açıklamaya çalışmıştır. Günümüzde akademik araştırmalardan daha fazla uygulamacıların başvurduğu fokus grup yöntemine yönelik var olan bilgi, görüş, tutum ve bakış açıları da bu tezin ana konusunu oluşturmaktadır. Reklam ajansları ve araştırma şirketlerinin fokus gruba yönelik tutumları ortaya çıkarılmış, birbirine neredeyse organik olarak bağlı olan bu iki sektörün tutumlarındaki farklılıklar saptanmıştır.Yukarıda bahsi geçen iki sektör arasındaki tutum farklılıkları bir niceliksel araştırmayla saptanmış ve sonuçları yorumlanmıştır. Tezin ilerleyen bölümlerinde detayları bulunan araştırmanın örneklem sayısı 156'dır. Bunların 95'i reklam ajansı, 61'i araştırma şirketi çalışanıdır. Bu araştırmanın ortaya çıkardığı en temel bulgu, reklam ajansı ile araştırma şirketlerinin fokus grup yönteminin işleyişi, özellikleri ve etkileri konusunda farklı tutumlara sahip olduğu yönündedir. Reklam ajanslarında çalışanların fokus grup yöntemine yönelik sahip olduğu tutumlar, araştırma şirketi çalışanlarına göre daha olumsuz olarak ortaya çıkmaktadır.Anahtar Kelimeler: Niteliksel araştırma, fokus grup, reklam ajansı, araştırma şirketi, moderatör This thesis aims to bring out the focus group as a qualitative research with its all dimensions. It tries to explain the historical, theoritical and experiantal bases of this method which especially used by marketing and marketing communication field. The information, views and attitudes toward focus group which more used by practitioners than academicians, is the main subject of this thesis. In this study, found out the attitudes of advertising agencies and research companies toward focus group and established the disparity of attitudes of these two sector which are almost connected organically.As mentioned above, the differences between attitudes was established by a quantitative research and it?s results is evaluated. The sample size of this research is 156. The 95 of this sample is from advertising agencies and 61 is from research companies. The basic result of this study is, the attitudes of advertising agencies and research companies toward treatments, features and effects of focus group method are different. The attitudes of advertising agencies toward focus group are more negative than research companies.Keywords: Qualitative research, focus group, advertising agency, research company, moderator.
Collections