Show simple item record

dc.contributor.advisorBir, Ali Atıf
dc.contributor.authorŞahin, Şafak
dc.date.accessioned2021-05-07T07:44:44Z
dc.date.available2021-05-07T07:44:44Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594864
dc.description.abstractBu tez, bir niteliksel araştırma yöntemi olarak fokus grubu tüm yönleriyle ortaya koymayı amaçlamaktadır. Özellikle pazarlama ve pazarlama iletişimi alanında sıkça başvurulan bu yöntemin tarihsel, kuramsal ve uygulamaya yönelik temellerini tüm yönleriyle açıklamaya çalışmıştır. Günümüzde akademik araştırmalardan daha fazla uygulamacıların başvurduğu fokus grup yöntemine yönelik var olan bilgi, görüş, tutum ve bakış açıları da bu tezin ana konusunu oluşturmaktadır. Reklam ajansları ve araştırma şirketlerinin fokus gruba yönelik tutumları ortaya çıkarılmış, birbirine neredeyse organik olarak bağlı olan bu iki sektörün tutumlarındaki farklılıklar saptanmıştır.Yukarıda bahsi geçen iki sektör arasındaki tutum farklılıkları bir niceliksel araştırmayla saptanmış ve sonuçları yorumlanmıştır. Tezin ilerleyen bölümlerinde detayları bulunan araştırmanın örneklem sayısı 156'dır. Bunların 95'i reklam ajansı, 61'i araştırma şirketi çalışanıdır. Bu araştırmanın ortaya çıkardığı en temel bulgu, reklam ajansı ile araştırma şirketlerinin fokus grup yönteminin işleyişi, özellikleri ve etkileri konusunda farklı tutumlara sahip olduğu yönündedir. Reklam ajanslarında çalışanların fokus grup yöntemine yönelik sahip olduğu tutumlar, araştırma şirketi çalışanlarına göre daha olumsuz olarak ortaya çıkmaktadır.Anahtar Kelimeler: Niteliksel araştırma, fokus grup, reklam ajansı, araştırma şirketi, moderatör
dc.description.abstractThis thesis aims to bring out the focus group as a qualitative research with its all dimensions. It tries to explain the historical, theoritical and experiantal bases of this method which especially used by marketing and marketing communication field. The information, views and attitudes toward focus group which more used by practitioners than academicians, is the main subject of this thesis. In this study, found out the attitudes of advertising agencies and research companies toward focus group and established the disparity of attitudes of these two sector which are almost connected organically.As mentioned above, the differences between attitudes was established by a quantitative research and it?s results is evaluated. The sample size of this research is 156. The 95 of this sample is from advertising agencies and 61 is from research companies. The basic result of this study is, the attitudes of advertising agencies and research companies toward treatments, features and effects of focus group method are different. The attitudes of advertising agencies toward focus group are more negative than research companies.Keywords: Qualitative research, focus group, advertising agency, research company, moderator.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFokus grup yöntemine yönelik reklam ajansı ve araştırma şirketlerinin tutumu
dc.title.alternativeThe attitudes of advertising agencies and research companies toward focus group method
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmManagement techniques
dc.subject.ytmAdvertisement agencies
dc.subject.ytmCompanies
dc.subject.ytmResearch companies
dc.subject.ytmScientific researchs
dc.subject.ytmFokus group technique
dc.subject.ytmManagement
dc.identifier.yokid340529
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263354
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineReklamcılık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess