Türk dergi reklamlarındaki kadın rol modeli ve kadın imgesinin Amerikan dergi reklamları ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türk dergi reklamlarındaki kadın rol modelinin ve kadın imgesinin Amerikan dergi reklamlarıyla karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Reklamlar, bir kitle iletişim aracı olarak etkinlikleri yüksek, erişebilir kitle büyüklükleri çok, çoğunlukla tek yönlü işleyen ve iletişim niteliğinde kullanılan ticari araçlardır. Bundan dolayı, reklamlarda kullanılan öğelerin neler olduğu, nasıl kullanıldıkları, nasıl evrimleştikleri araştırmacılara merak konuları olmuştur. Bu çalışmanın araştırma bölümünün amacı, ilk iki bölümde değinilen kitle iletişim içerisinde kadının rolü, cinsellikle ilişkisi, reklamlardaki görünümü konu başlıklarının deneysel (empirical) bir analiz ile değerlendirmesidir. Bu amaç kapsamında karşılaştırmalı olarak hem Amerika'da hem de Türkiye'de yayınlanan dergilerdeki reklamlar araştırmaya konu olmuştur. Bu araştırma, kadının bir rol modeli olarak nasıl değerlendirildiğini karşılaştırmalı içerik analizi ile ortaya koyması adına önemlidir. Yapılan analiz, incelenen reklam sayısı ve analiz derinliği bakımlarından bu alanda yapılan çalışmalardan daha kapsayıcı olması nedeniyle önemini artırmaktadır.Anahtar Kelimeler: Kadın rol modelleri, dergi reklamları, kitle iletişimi, Türkiye ve ABD The purpose of present study is to conduct a comparative study of the woman role model and woman image in Turkish magazine advertisiment with USA adversitement. Advertisements are, as a tool of mass communication, highly effective, able to reach a huge amount of community, mostly one-way communicative and commercial tools. Therefore, what the elements are used, how these elements are teken place and what kind of evolution exists in advertisements are a few subjects that attract researchers? interests. The purpose of research part of the present study is to empirically analyze what has been explained in the context of woman, mass communication and advertisement in first two sections. For this purpose, the advertisements that are published in both Turkey and USA magazines become subject to analyze. The importance of the research is to conduct a crosscultural study through content analysis on the basis of woman role evaluation in both countries. The distictiveness of the analysis is to make a deep research and analyze high volume of advertisements which increase the importance of the study.
Collections