Show simple item record

dc.contributor.advisorSuher, Hasan Kemal
dc.contributor.authorAkdağ, Müzeyyen Nazli
dc.date.accessioned2021-05-07T07:44:13Z
dc.date.available2021-05-07T07:44:13Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594737
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türk dergi reklamlarındaki kadın rol modelinin ve kadın imgesinin Amerikan dergi reklamlarıyla karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Reklamlar, bir kitle iletişim aracı olarak etkinlikleri yüksek, erişebilir kitle büyüklükleri çok, çoğunlukla tek yönlü işleyen ve iletişim niteliğinde kullanılan ticari araçlardır. Bundan dolayı, reklamlarda kullanılan öğelerin neler olduğu, nasıl kullanıldıkları, nasıl evrimleştikleri araştırmacılara merak konuları olmuştur. Bu çalışmanın araştırma bölümünün amacı, ilk iki bölümde değinilen kitle iletişim içerisinde kadının rolü, cinsellikle ilişkisi, reklamlardaki görünümü konu başlıklarının deneysel (empirical) bir analiz ile değerlendirmesidir. Bu amaç kapsamında karşılaştırmalı olarak hem Amerika'da hem de Türkiye'de yayınlanan dergilerdeki reklamlar araştırmaya konu olmuştur. Bu araştırma, kadının bir rol modeli olarak nasıl değerlendirildiğini karşılaştırmalı içerik analizi ile ortaya koyması adına önemlidir. Yapılan analiz, incelenen reklam sayısı ve analiz derinliği bakımlarından bu alanda yapılan çalışmalardan daha kapsayıcı olması nedeniyle önemini artırmaktadır.Anahtar Kelimeler: Kadın rol modelleri, dergi reklamları, kitle iletişimi, Türkiye ve ABD
dc.description.abstractThe purpose of present study is to conduct a comparative study of the woman role model and woman image in Turkish magazine advertisiment with USA adversitement. Advertisements are, as a tool of mass communication, highly effective, able to reach a huge amount of community, mostly one-way communicative and commercial tools. Therefore, what the elements are used, how these elements are teken place and what kind of evolution exists in advertisements are a few subjects that attract researchers? interests. The purpose of research part of the present study is to empirically analyze what has been explained in the context of woman, mass communication and advertisement in first two sections. For this purpose, the advertisements that are published in both Turkey and USA magazines become subject to analyze. The importance of the research is to conduct a crosscultural study through content analysis on the basis of woman role evaluation in both countries. The distictiveness of the analysis is to make a deep research and analyze high volume of advertisements which increase the importance of the study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleTürk dergi reklamlarındaki kadın rol modeli ve kadın imgesinin Amerikan dergi reklamları ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi
dc.title.alternativeThe comparative study of the woman role modal and woman image in Turkish magazine advertisement with USA advertisement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentReklamcılık ve Marka İletişimi Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMagazines
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmUnited States of America
dc.subject.ytmAdvertisement analysis
dc.subject.ytmComparative analysis
dc.subject.ytmWomen image
dc.identifier.yokid402437
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289825
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess