Exploring indicators of consumer based corporate brand equity: A preliminary study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde şirketler için kurumsal marka ederi büyük önem kazanmıştır. Bu tez çalışması, tüketici bazlı kurumsal marka ederi belirleyicileri konusunda literatürde fark edilen boşluğu doldurmak için yazılmıştır.Kurumsal marka ederini ölçebilmek için belirlenen boyutlar ve onların şirket performans göstergeleri ile aralarındaki ilişki anket yoluyla kantitatif araştırma metodu kullanılarak test edilmiştir. Toplanılan veri, SPSS 12.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analizin sonuçlarına göre, kurumsal marka ederi için kullanılmak üzere sekiz adet belirleyici tespit edilmiştir. Bunlar; organizasyonel özdeşleştirme, kurumsal marka çekiciliği / ayırt ediciliği, tüketici-kurum değer uygunluğu/benzerliği, kurumsal marka sözü / güvenilirliği, kurumsal marka liderliği / uzmanlığı, kurumsal sosyal sorumluluk, kurumsal marka bilgisi ve kurum itibar / prestiji olarak belirlenmiştir. Bu sekiz adet boyut, kurum performans belirleyicileri olarak kabul edilen ekstra rol davranışları, negatif bilgiyle karşı direnç, sadakat / sürekli satın alma ve memnuniyet ile test edilmiş ve aralarında pozitif ilişki bulunmuştur. In the new era, corporate brand equity has gained a great importance for companies. This thesis is written to, fill the gap realized in the literature about indicators of consumer based corporate brand equity.The indicators of consumer based corporate brand equity, company marketing performance outcomes, and the relationship between them are tested by quantitative research method through survey. The data collected is analyzed by SPSS 12.0. According to result of the analysis, eight indicators are determined of corporate brand equity scale. These indicators are; organizational identification, corporate brand attractiveness / distinctiveness, consumer-company value congruence / similarity, corporate brand promise / trustworthiness, corporate brand knowledge, corporate leadership / expertise, corporate social responsibility, and corporate reputation / prestige. These indicators are tested with company marketing performance outcomes which are accepted in this study as, extra role behavior, satisfaction, loyalty / repeat purchase, and resilience to negative information and a positive relationship is found between them.
Collections