Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraosmanoğlu, Elif
dc.contributor.authorGermirli, Selin
dc.date.accessioned2021-05-07T07:44:08Z
dc.date.available2021-05-07T07:44:08Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594714
dc.description.abstractGünümüzde şirketler için kurumsal marka ederi büyük önem kazanmıştır. Bu tez çalışması, tüketici bazlı kurumsal marka ederi belirleyicileri konusunda literatürde fark edilen boşluğu doldurmak için yazılmıştır.Kurumsal marka ederini ölçebilmek için belirlenen boyutlar ve onların şirket performans göstergeleri ile aralarındaki ilişki anket yoluyla kantitatif araştırma metodu kullanılarak test edilmiştir. Toplanılan veri, SPSS 12.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analizin sonuçlarına göre, kurumsal marka ederi için kullanılmak üzere sekiz adet belirleyici tespit edilmiştir. Bunlar; organizasyonel özdeşleştirme, kurumsal marka çekiciliği / ayırt ediciliği, tüketici-kurum değer uygunluğu/benzerliği, kurumsal marka sözü / güvenilirliği, kurumsal marka liderliği / uzmanlığı, kurumsal sosyal sorumluluk, kurumsal marka bilgisi ve kurum itibar / prestiji olarak belirlenmiştir. Bu sekiz adet boyut, kurum performans belirleyicileri olarak kabul edilen ekstra rol davranışları, negatif bilgiyle karşı direnç, sadakat / sürekli satın alma ve memnuniyet ile test edilmiş ve aralarında pozitif ilişki bulunmuştur.
dc.description.abstractIn the new era, corporate brand equity has gained a great importance for companies. This thesis is written to, fill the gap realized in the literature about indicators of consumer based corporate brand equity.The indicators of consumer based corporate brand equity, company marketing performance outcomes, and the relationship between them are tested by quantitative research method through survey. The data collected is analyzed by SPSS 12.0. According to result of the analysis, eight indicators are determined of corporate brand equity scale. These indicators are; organizational identification, corporate brand attractiveness / distinctiveness, consumer-company value congruence / similarity, corporate brand promise / trustworthiness, corporate brand knowledge, corporate leadership / expertise, corporate social responsibility, and corporate reputation / prestige. These indicators are tested with company marketing performance outcomes which are accepted in this study as, extra role behavior, satisfaction, loyalty / repeat purchase, and resilience to negative information and a positive relationship is found between them.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleExploring indicators of consumer based corporate brand equity: A preliminary study
dc.title.alternativeTüketici bazlı kurumsal marka ederi belirleyicileri araştırması: Bir ön çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPazarlama Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand value
dc.subject.ytmCompanies
dc.subject.ytmValue of business
dc.subject.ytmBusiness valuation
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmCustomer loyalty
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmCompany performance
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmLoyalty
dc.identifier.yokid412170
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289838
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess