Kişilik özellikleri, yaratıcı düşünce süreçleri ve reklam yaratıcılığı ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu doktora tez çalışması, yaratıcılık, özellikle de reklam yaratıcılığı ile yaratıcıbireyin kişilik özellikleri arasındaki ilişkisini ortaya koymaktadır. Kişiliği meydanagetiren beş boyut `dışa dönüklük`, `duygusal dengesizlik`, `açıklık`, `uyumluluk`ve `sorumluluk` boyutlarının, yaratıcılığın boyutları olarak ele alınan `özgünlük`,`mantıklılık/anlamlılık` ve `ustalık/detaylılık` boyutları ile ilişkisini analizetmektedir. Ayrıca, yaratıcılığın en önemli aşaması olarak değerlendirilebilecekolan fikir üretme sürecine duygusal ve düşüncel olarak dahil olma olaraktanımlanan `akış durumu`nun boyutları ile yaratıcılık arasındaki ilişkiyi de ortayakoymaktadır.Bu ilişkiyi ortaya koyabilmek adına Bahçeşehir Üniversitesi, GalatasarayÜniversitesi, İstanbul Üniversitesi ve Bilgi Üniversitesi reklamcılık öğrencilerindenoluşan (n) 205 kişi ile araştırma yapılmıştır. Ortaya çıkardıkları yaratıcı işindeğerlendirilmesi için de reklam yaratıcılığı alanında en az grup direktörüseviyesinde çalışan 12 reklamcının hakemliğine başvurulmuştur.Anahtar Kelimeler: Kişilik, yaratıcılık, akış, reklam yaratıcılığı, reklam This thesis; poses the relationship between creativity, especially advertisingcreativity and personality traits of creative person. Also analyzes the relationsbetween five dimensions of personality which are `extraversion`, `neuroticism`,`openess`, `agreeableness`, `conscientiousness`, and creativity dimensions which`novelty`, `meaninfulness`, `well-crafted`. Aditionally, argues the relationsbetween creativity and `Flow state` which can be considered as the most importantlevel of creativity and described as being tranport emotionally and mentaly to ideageneration process.In the cause of reveal these relationships, it has a conducted a research modelbetween the 205 advertising students of Bahçeşehir, Galatasaray, İstanbul and BilgiUniversities. At the end, 12 expert advertising copywriter has evaluated theiradvertising creativity as a jury.Keywords: Personality, creativity, flow state, advertising creativity, advertising.
Collections