Show simple item record

dc.contributor.advisorBir, Ali Atıf
dc.contributor.authorŞahin, Şafak
dc.date.accessioned2021-05-07T07:42:43Z
dc.date.available2021-05-07T07:42:43Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594222
dc.description.abstractBu doktora tez çalışması, yaratıcılık, özellikle de reklam yaratıcılığı ile yaratıcıbireyin kişilik özellikleri arasındaki ilişkisini ortaya koymaktadır. Kişiliği meydanagetiren beş boyut `dışa dönüklük`, `duygusal dengesizlik`, `açıklık`, `uyumluluk`ve `sorumluluk` boyutlarının, yaratıcılığın boyutları olarak ele alınan `özgünlük`,`mantıklılık/anlamlılık` ve `ustalık/detaylılık` boyutları ile ilişkisini analizetmektedir. Ayrıca, yaratıcılığın en önemli aşaması olarak değerlendirilebilecekolan fikir üretme sürecine duygusal ve düşüncel olarak dahil olma olaraktanımlanan `akış durumu`nun boyutları ile yaratıcılık arasındaki ilişkiyi de ortayakoymaktadır.Bu ilişkiyi ortaya koyabilmek adına Bahçeşehir Üniversitesi, GalatasarayÜniversitesi, İstanbul Üniversitesi ve Bilgi Üniversitesi reklamcılık öğrencilerindenoluşan (n) 205 kişi ile araştırma yapılmıştır. Ortaya çıkardıkları yaratıcı işindeğerlendirilmesi için de reklam yaratıcılığı alanında en az grup direktörüseviyesinde çalışan 12 reklamcının hakemliğine başvurulmuştur.Anahtar Kelimeler: Kişilik, yaratıcılık, akış, reklam yaratıcılığı, reklam
dc.description.abstractThis thesis; poses the relationship between creativity, especially advertisingcreativity and personality traits of creative person. Also analyzes the relationsbetween five dimensions of personality which are `extraversion`, `neuroticism`,`openess`, `agreeableness`, `conscientiousness`, and creativity dimensions which`novelty`, `meaninfulness`, `well-crafted`. Aditionally, argues the relationsbetween creativity and `Flow state` which can be considered as the most importantlevel of creativity and described as being tranport emotionally and mentaly to ideageneration process.In the cause of reveal these relationships, it has a conducted a research modelbetween the 205 advertising students of Bahçeşehir, Galatasaray, İstanbul and BilgiUniversities. At the end, 12 expert advertising copywriter has evaluated theiradvertising creativity as a jury.Keywords: Personality, creativity, flow state, advertising creativity, advertising.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleKişilik özellikleri, yaratıcı düşünce süreçleri ve reklam yaratıcılığı ilişkisi
dc.title.alternativePersonality traits, creative processes and advertising creativity relations
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentReklamcılık ve Halkla İlişkiler Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmCopywriter
dc.subject.ytmCreative writing
dc.subject.ytmCreative thinking
dc.subject.ytmFlux doctrine
dc.identifier.yokid10078242
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407812
dc.description.pages181
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess