The measurement of cognitive flexibility in adolescents and its relation to depression symptoms
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Türk lise öğrencilerinde bilişsel esneklik ölçümünü araştırmayı ve depresyonla ilişkisi yönünden lise öğrencilerini, üniversite öğrencileri ile kıyaslamayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, 14-18 yaş arası 220 lise öğrencisi, 18-27 yaş arası 141 üniversite öğrencisi karşılaştırılmıştır. Ergenlerde bilişsel esnekliği araştırmak amacıyla, BEE'nin psikometrik özellikleri, lise öğrencileri için analiz edilmiştir. Bu çalışmada, BEE'nin, üniversite öğrencileri arasında yürütülen orijinal (Dennis & Wal, 2009) ve Türkçe adaptasyon (Gülüm & Dağ, 2012) çalışmalarında olduğu gibi iki boyutlu yapıdan oluştuğu ve Türkiye'deki ergenlerin bilişsel esneklik seviyelerini ölçebilen geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu sonucuna varılmıştır. Bulgular, lise ve üniversite öğrencilerinin bilişsel esnekliklerinin arasında anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Ancak, lise ve üniversite öğrencilerinin depresyon puanları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Korelasyon analizi bulguları, yaşın; BE ile anlamlı bir ilişkisi yokken, depresyon ile negatif ilişkisi olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bilişsel esnekliğin depresyonla negatif ilişkisi çıkmıştır. This study aimed to explore the psychometric qualities of cognitive flexibilityscale for Turkish high school students and compare it with university students, andits relation to depression. To fulfill this aim, 220 high school students aged between14-18 were compared to 141 university students aged between 18-27. In order toinvestigate the cognitive flexibility of adolescents, psychometric properties of theCFI were analyzed for high school students.It was concluded that CFI consists of two factors like the original form(Dennis & Wal, 2009) and the adapted Turkish form (Gülüm & Dağ, 2012) whichwas carried out with university students. CFI is a valid and reliable scale that canmeasure cognitive flexibility of the adolescents in Turkey.The findings indicated non-significant differences between the CF score ofhigh school and university students. However, depression scores of high school anduniversity students were significantly different. Age was not correlated with CF andwas negatively correlated with depression. CF had negative correlation withdepression. Results are discussed in the light of relevant literature.Keywords: Cognitive Flexibility, Depression, Adolescents, Adult, High School,University
Collections