Show simple item record

dc.contributor.advisorAka, Başak Türküler
dc.contributor.authorGüler, Büşra
dc.date.accessioned2021-05-07T07:42:30Z
dc.date.available2021-05-07T07:42:30Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594116
dc.description.abstractBu çalışma Türk lise öğrencilerinde bilişsel esneklik ölçümünü araştırmayı ve depresyonla ilişkisi yönünden lise öğrencilerini, üniversite öğrencileri ile kıyaslamayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, 14-18 yaş arası 220 lise öğrencisi, 18-27 yaş arası 141 üniversite öğrencisi karşılaştırılmıştır. Ergenlerde bilişsel esnekliği araştırmak amacıyla, BEE'nin psikometrik özellikleri, lise öğrencileri için analiz edilmiştir. Bu çalışmada, BEE'nin, üniversite öğrencileri arasında yürütülen orijinal (Dennis & Wal, 2009) ve Türkçe adaptasyon (Gülüm & Dağ, 2012) çalışmalarında olduğu gibi iki boyutlu yapıdan oluştuğu ve Türkiye'deki ergenlerin bilişsel esneklik seviyelerini ölçebilen geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu sonucuna varılmıştır. Bulgular, lise ve üniversite öğrencilerinin bilişsel esnekliklerinin arasında anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Ancak, lise ve üniversite öğrencilerinin depresyon puanları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Korelasyon analizi bulguları, yaşın; BE ile anlamlı bir ilişkisi yokken, depresyon ile negatif ilişkisi olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bilişsel esnekliğin depresyonla negatif ilişkisi çıkmıştır.
dc.description.abstractThis study aimed to explore the psychometric qualities of cognitive flexibilityscale for Turkish high school students and compare it with university students, andits relation to depression. To fulfill this aim, 220 high school students aged between14-18 were compared to 141 university students aged between 18-27. In order toinvestigate the cognitive flexibility of adolescents, psychometric properties of theCFI were analyzed for high school students.It was concluded that CFI consists of two factors like the original form(Dennis & Wal, 2009) and the adapted Turkish form (Gülüm & Dağ, 2012) whichwas carried out with university students. CFI is a valid and reliable scale that canmeasure cognitive flexibility of the adolescents in Turkey.The findings indicated non-significant differences between the CF score ofhigh school and university students. However, depression scores of high school anduniversity students were significantly different. Age was not correlated with CF andwas negatively correlated with depression. CF had negative correlation withdepression. Results are discussed in the light of relevant literature.Keywords: Cognitive Flexibility, Depression, Adolescents, Adult, High School,Universityen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleThe measurement of cognitive flexibility in adolescents and its relation to depression symptoms
dc.title.alternativeErgenlerde bilişsel esneklik ölçümü ve depresyon belirtileri ile ilişkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmDepression
dc.subject.ytmDepressive symptoms
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmFlexibility
dc.subject.ytmFlexibility training
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmCognitive flexibility
dc.identifier.yokid10071910
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid408601
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess