Reklamda etnografinin kullanımı ve önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, kalitatif araştırma yöntemlerinden biri olan etnografik araştırmaların, pazarlama ve reklam alanında kullanımını tüm yönleri ile ortaya koymayı amaçlamaktadır. Özellikle pazarlama ve reklam alanında sıkça başvurulan bu yöntemin tarihsel, kuramsal ve uygulamaya yönelik temelleri tüm yönleriyle açıklamaya çalışılmıştır. Günümüzde akademik araştırmaların yanı sıra uygulamacılarında başvurduğu etnografik araştırma yöntemine yönelik var olan bilgi, görüş, tutu ve bakış açıları ile etnografik araştırmaların kullanım alanları bu tezin ana konusunu oluşturmaktadır. Reklam ajansları ve araştırma şirketlerinin etnografik araştırmaya yönelik tutumları ortaya çıkarılmış ve birbirine bağlı olan bu iki sektör çalışanlarının etnografik araştırmaları kullanım alanları ve nedenleri incelenmiştir.Reklam ajansları ve araştırma şirketleri çalışanları ile derinlemesine görüşmeler yapılarak sonuçları yorumlanmıştır. Tezin ilerleyen bölümlerinde detayları bulunan görüşmelerin örneklem sayısı 8' dir. Bunlardan 4 tanesi reklam ajansı 4 tanesi araştırma şirketi çalışanları ile yapılmıştır. Bu araştırmanın ortaya çıkardığı en temel bulgu reklam ajansları ve araştırma şirketleri çalışanlarının kampanya ve strateji oluşturma süreçlerinde etnografik araştırmalar kullandıkları ve etnografik araştırmaların kültürel değerleri derinlemesine anlamak için en önemli araştırma yöntemlerinden biri olduğu görüşünü belirtmeleridir.Anahtar Kelimeler: Reklam, etnografi , etnografik araştırma , reklamda etnografik araştırma This thesis aims to deliver one of the qualitative research methods; ethnographic research and its extensive application in marketing and advertising field. Here it is discussed the historical, theoretical and practical background of ethnographic method since it is widely, and specifically used in marketing and advertising field. The thesis is subjected to the acknowledgement, opinion and attitude towards ethnographic researches, not only as an application area in academia; but also how it's perceived and initiated in business activity. Application areas and process is reviewed through these two often-cooperating sector; advertising agencies and research companies, alongside with their overall attitude towards the ethnographic research.In-depth interviews are conducted within the advertising agencies and research companies and sample group consisted of 4 employees of advertising agencies and 4 employees of research companies; 8 in total. This interviews mainly suggest advertising agency and research company staff finds ethnographic researches are widely referred and used when building a campaign or forming a strategy for a brand; and they are one of the most reliable research methods when understanding a cultural background and motives of a community. Keywords: Advertising, ethnography, ethnographic research, ethnographic research in advertising
Collections