Show simple item record

dc.contributor.advisorSuher, Hasan Kemal
dc.contributor.authorUzal, Gamze
dc.date.accessioned2021-05-07T07:41:59Z
dc.date.available2021-05-07T07:41:59Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593872
dc.description.abstractBu tez, kalitatif araştırma yöntemlerinden biri olan etnografik araştırmaların, pazarlama ve reklam alanında kullanımını tüm yönleri ile ortaya koymayı amaçlamaktadır. Özellikle pazarlama ve reklam alanında sıkça başvurulan bu yöntemin tarihsel, kuramsal ve uygulamaya yönelik temelleri tüm yönleriyle açıklamaya çalışılmıştır. Günümüzde akademik araştırmaların yanı sıra uygulamacılarında başvurduğu etnografik araştırma yöntemine yönelik var olan bilgi, görüş, tutu ve bakış açıları ile etnografik araştırmaların kullanım alanları bu tezin ana konusunu oluşturmaktadır. Reklam ajansları ve araştırma şirketlerinin etnografik araştırmaya yönelik tutumları ortaya çıkarılmış ve birbirine bağlı olan bu iki sektör çalışanlarının etnografik araştırmaları kullanım alanları ve nedenleri incelenmiştir.Reklam ajansları ve araştırma şirketleri çalışanları ile derinlemesine görüşmeler yapılarak sonuçları yorumlanmıştır. Tezin ilerleyen bölümlerinde detayları bulunan görüşmelerin örneklem sayısı 8' dir. Bunlardan 4 tanesi reklam ajansı 4 tanesi araştırma şirketi çalışanları ile yapılmıştır. Bu araştırmanın ortaya çıkardığı en temel bulgu reklam ajansları ve araştırma şirketleri çalışanlarının kampanya ve strateji oluşturma süreçlerinde etnografik araştırmalar kullandıkları ve etnografik araştırmaların kültürel değerleri derinlemesine anlamak için en önemli araştırma yöntemlerinden biri olduğu görüşünü belirtmeleridir.Anahtar Kelimeler: Reklam, etnografi , etnografik araştırma , reklamda etnografik araştırma
dc.description.abstractThis thesis aims to deliver one of the qualitative research methods; ethnographic research and its extensive application in marketing and advertising field. Here it is discussed the historical, theoretical and practical background of ethnographic method since it is widely, and specifically used in marketing and advertising field. The thesis is subjected to the acknowledgement, opinion and attitude towards ethnographic researches, not only as an application area in academia; but also how it's perceived and initiated in business activity. Application areas and process is reviewed through these two often-cooperating sector; advertising agencies and research companies, alongside with their overall attitude towards the ethnographic research.In-depth interviews are conducted within the advertising agencies and research companies and sample group consisted of 4 employees of advertising agencies and 4 employees of research companies; 8 in total. This interviews mainly suggest advertising agency and research company staff finds ethnographic researches are widely referred and used when building a campaign or forming a strategy for a brand; and they are one of the most reliable research methods when understanding a cultural background and motives of a community. Keywords: Advertising, ethnography, ethnographic research, ethnographic research in advertisingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleReklamda etnografinin kullanımı ve önemi
dc.title.alternativeUsage and importance of etnography in advertising
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentReklamcılık ve Marka İletişimi Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmEthnography
dc.subject.ytmAdvertising
dc.identifier.yokid10126159
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid443256
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess