Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Emrullah
dc.contributor.authorÖzkayran, Ali
dc.date.accessioned2021-05-07T07:40:43Z
dc.date.available2021-05-07T07:40:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-04-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593376
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin yaptıkları İngilizce yazma etkinlikleri hatalarını analiz etmektir. Araştırmada, 2017-2018 yılında bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 57 hazırlık sınıfı öğrencisinin sınav kağıtlarında yer alan yazma soruları analiz edilmiştir. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Toplanan veriler sınıflandırılarak, yapılan hatalar ve hangi sıklıkta yapıldıkları tespit edilmiştir. Hata analizi süreci sonucu, öğrencilerin dört tür hata yaptığı gözlemlenmiştir. Bu hatalar ihmal, ekleme, yanlış seçim ve yanlış sıralamadır. 381 hatadan 113'ü yanlış seçim hatası, 92'si ihmal hatası, 65'i ekleme hatası, 11'i sıralama hatasıdır. Yanlış seçim hatası, % 50.39 ile öğrencilerin en sık yaptıkları hataydı. Ayrıca,% 29,66 ihmal hatası , % 17.06 ekleme hatası % 2.89 yanlış sıralama hatası tespit edilmiştir. Bu çalışma, İngilizce yazma etkinliklerinin öğrenciler için zor olduğunu göstermiştir. İngilizce öğretmenleri, öğrencilerin İngilizce öğrenme becerilerinin zayıflığını veya ilerlemesini değerlendirmek için, öğrencilerin hata türlerinin bilgilerini rehber olarak kullanabilirler. Öğretmenlerin, öğrencilerin yazılı olarak yaptıkları hataların farkında olmaları, öğrencilerin karşılaştıkları zorlukları tanımlamalarına yardımcı olur. Sorunu bilmek, öğrenme sürecini kolaylaştıracaktır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze errors of university preparatory class students in English writing tasks. In the study, the writing questions of the exam papers of 57 preparatory class students studying at a state university in 2017-2018 were analyzed. This study was conducted by using qualitative research method. The collected data were classified and the errors and their frequencies were identified. As a result of the error analysis process, it was observed that the students made four types of errors. These errors include omission, addition, misselection and misordering. A total of 381 errors were made; 113 were misselection errors, 92 were omission errors, 65 were addition errors, 11 were misordering errors. Misselection errors was the most frequent error of the students with 50.39%. In addition, 29.66% omission error, 17.06% addition error and 2.89% misordering error has been detected. This study showed that writing in English is difficult for students. English teachers can use the information of students' types of errors to assess the weakness or progression of their learning skills in English. Teachers' awareness of the errors made by the students in writing helps teachers to identify the difficulties students face. Understanding the problem will facilitate the learning process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYükseköğretim öğrencilerinin İngilizce yazma etkinliklerinde yaptıkları hatalarının analizi
dc.title.alternativeAnalysis of higher education students' errors in English writing tasks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-14
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmWriting strategies
dc.subject.ytmWriting errors
dc.subject.ytmLinguistic mistakes
dc.identifier.yokid10271003
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBARTIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid571769
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess