Fintech startups in Turkey - how Fintech startups will change traditional approval and lending processes of banks in Turkish financial markets?
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dijitalleşme son yıllarda birçok sektörde ana akımdır. Özellikle servis sektörü dijitalleşme trendinden büyük ölçüde etkilenmektedir. Bankacılık sektöründe servis modeli ilk ATM'nin (otomatik gişe makinesi) 1960 yılındaki icadından beri değişmektedir. Gelişmiş bilgisayarlar ile bankalar, kâğıt ortamındaki hesap tutma işlemlerini dijital formlara taşıyabilmiştir. 1990'ların sonunda internet müşterilerinin hayatına girdiğinde, internet bankacılığı uygulamaları ile basit finansal işlemler online olarak yapılmaya başlanmıştır. Ancak, internet bankacılığı için kullanılabilir müşteri sayısı 2000'lerin sonuna kadar sınırlı kalmıştır. Akıllı telefonun icadı oyunun kurallarını değiştirmiştir. Potansiyel müşterilerin çoğu akıllı telefonlar kullanmaya başlamış (ilk iPhone 2007 de tanıtıldı) ve tam zamanlı ve hızlı internet erişimi mümkün hale gelmiştir. Aynı zamanda 2008 krizinin olumsuz etkileri ile birlikte bankalar ödenmeyen krediler ile uğraşmak zorunda kalmıştır. Bu dönemde, birkaç girişim finansal hizmetler ve teknolojiyi birleştirerek maliyetleri ve fiyatları azaltarak piyasaya girmişlerdir. Bu çalışmada hızla ilerleyen teknoloji karşısında, global ve lokal finansal piyasaların gelişimi ile kredi verme süreçlerindeki olası değişimler değerlendirilerek, bahsedilen girişimlerin mevcut finans kurumlarına rakip olup olmayacağı analiz edilecektir. In recent years, digitization is the main stream in many industries. Especially service business is affected heavily from the digitization trend. Service model of banking sector has been changing since the first ATM (Automated Teller Machine) invented in 1960's. With improved computers, banks have turned their account keeping processes from paper to digital forms. At the end of 1990's, when internet came into customers' life, they started to do their simple financial operations over internet banking web pages. However, the number of available customers for internet banking was limited until the end of 2000's. The invention of Smart Phones changed the rules of the game. Majority of the potential customers started to use smart phones (1st iPhone announced at 2007) with full time fast internet connection. This was also the time of the 2008 crisis, when banks had to deal with bad credits. During this period, several startups –called FinTech's- have emerged combining financial services and technology to reduce the costs and prices consequently. In this study, the development of global and local financial markets will be discussed. The possible improvements in lending processes will be evaluated. The rivalry among FinTech's and banks will be analyzed.
Collections