Show simple item record

dc.contributor.advisorAlpkan, Lutfihak
dc.contributor.authorGöktepe, Serkan
dc.date.accessioned2021-05-07T07:40:08Z
dc.date.available2021-05-07T07:40:08Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-07-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593159
dc.description.abstractDijitalleşme son yıllarda birçok sektörde ana akımdır. Özellikle servis sektörü dijitalleşme trendinden büyük ölçüde etkilenmektedir. Bankacılık sektöründe servis modeli ilk ATM'nin (otomatik gişe makinesi) 1960 yılındaki icadından beri değişmektedir. Gelişmiş bilgisayarlar ile bankalar, kâğıt ortamındaki hesap tutma işlemlerini dijital formlara taşıyabilmiştir. 1990'ların sonunda internet müşterilerinin hayatına girdiğinde, internet bankacılığı uygulamaları ile basit finansal işlemler online olarak yapılmaya başlanmıştır. Ancak, internet bankacılığı için kullanılabilir müşteri sayısı 2000'lerin sonuna kadar sınırlı kalmıştır. Akıllı telefonun icadı oyunun kurallarını değiştirmiştir. Potansiyel müşterilerin çoğu akıllı telefonlar kullanmaya başlamış (ilk iPhone 2007 de tanıtıldı) ve tam zamanlı ve hızlı internet erişimi mümkün hale gelmiştir. Aynı zamanda 2008 krizinin olumsuz etkileri ile birlikte bankalar ödenmeyen krediler ile uğraşmak zorunda kalmıştır. Bu dönemde, birkaç girişim finansal hizmetler ve teknolojiyi birleştirerek maliyetleri ve fiyatları azaltarak piyasaya girmişlerdir. Bu çalışmada hızla ilerleyen teknoloji karşısında, global ve lokal finansal piyasaların gelişimi ile kredi verme süreçlerindeki olası değişimler değerlendirilerek, bahsedilen girişimlerin mevcut finans kurumlarına rakip olup olmayacağı analiz edilecektir.
dc.description.abstractIn recent years, digitization is the main stream in many industries. Especially service business is affected heavily from the digitization trend. Service model of banking sector has been changing since the first ATM (Automated Teller Machine) invented in 1960's. With improved computers, banks have turned their account keeping processes from paper to digital forms. At the end of 1990's, when internet came into customers' life, they started to do their simple financial operations over internet banking web pages. However, the number of available customers for internet banking was limited until the end of 2000's. The invention of Smart Phones changed the rules of the game. Majority of the potential customers started to use smart phones (1st iPhone announced at 2007) with full time fast internet connection. This was also the time of the 2008 crisis, when banks had to deal with bad credits. During this period, several startups –called FinTech's- have emerged combining financial services and technology to reduce the costs and prices consequently. In this study, the development of global and local financial markets will be discussed. The possible improvements in lending processes will be evaluated. The rivalry among FinTech's and banks will be analyzed.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFintech startups in Turkey - how Fintech startups will change traditional approval and lending processes of banks in Turkish financial markets?
dc.title.alternativeTürkiye'deki Fintech girişimleri –Fintech girişimleri bankaların geleneksel kredi onay ve kredi verme süreçlerini nasıl değiştirecek?
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-26
dc.contributor.departmentGirişimcilik ve İnovasyon Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMobile banking
dc.subject.ytmElectronic banking
dc.subject.ytmTurkish banking system
dc.subject.ytmCommercial credits
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmCredits
dc.subject.ytmBank credits
dc.subject.ytmFintech
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmFinancial literacy
dc.identifier.yokid10193295
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid511937
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess