Marka konumlandırmada yeşil pazarlamanın tüketici tercihleri üzerine etkisi-Türkiye örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çevre sorunlarının en temel sebebi insanların doğayı hiç tükenmeyecekmiş gibi kullanmasıdır.Doğal çevrenin bilinçsiz kullanılması sonucu pek çok çevre problemi ile karşılaşılmıştır.Son zamanlarda yaşanan küresel ısınma ve kuraklık sorunları bu sınırsız tüketime bir anlamda dur dedi.İnsanlar çevreye verdiği zararı farketmeye başladılar. Bireyler bu sebeple yaşam tarzlarını değiştirdiler.Bu değişim hem tüketicilerin satın alma davranışlarında,hem de üreticilerin pazarlama stratejilerinde yeni bir arayışa yol açtı.Bununla birlikte `yeşil pazarlama` kavramı ortaya çıkmıştır.Bu çalışma marka konumlandırmada yeşil pazarlamanın tüketici tercihleri üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Çalışma içerisinde işletmelerin yeşil pazarlama stratejileri incelenmiştir.Bulgular kısmında ise tüketicilerin satın alma davranışları analiz edilmiştir. The most important reason for environmental problems is that people use nature as never before. The environmental problems caused by the unconscious use of many environmental problems have been encountered. Recently, global warming and drought problems in this sense of limitless consumption of a stop in the people said. This change has led to a new search for both consumers 'buying behavior as well as manufacturers' marketing strategies. However, the concept of `green marketing` has emerged.This study was carried out to determine the effect of green marketing on consumer preferences in brand positioning. Green marketing strategies of enterprises were examined in the study. In the findings, purchasing behavior of consumers was analyzed.
Collections