Show simple item record

dc.contributor.advisorCanan, Armağan
dc.contributor.authorBellek, Şaziye
dc.date.accessioned2021-05-07T07:38:41Z
dc.date.available2021-05-07T07:38:41Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/592784
dc.description.abstractÇevre sorunlarının en temel sebebi insanların doğayı hiç tükenmeyecekmiş gibi kullanmasıdır.Doğal çevrenin bilinçsiz kullanılması sonucu pek çok çevre problemi ile karşılaşılmıştır.Son zamanlarda yaşanan küresel ısınma ve kuraklık sorunları bu sınırsız tüketime bir anlamda dur dedi.İnsanlar çevreye verdiği zararı farketmeye başladılar. Bireyler bu sebeple yaşam tarzlarını değiştirdiler.Bu değişim hem tüketicilerin satın alma davranışlarında,hem de üreticilerin pazarlama stratejilerinde yeni bir arayışa yol açtı.Bununla birlikte `yeşil pazarlama` kavramı ortaya çıkmıştır.Bu çalışma marka konumlandırmada yeşil pazarlamanın tüketici tercihleri üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Çalışma içerisinde işletmelerin yeşil pazarlama stratejileri incelenmiştir.Bulgular kısmında ise tüketicilerin satın alma davranışları analiz edilmiştir.
dc.description.abstractThe most important reason for environmental problems is that people use nature as never before. The environmental problems caused by the unconscious use of many environmental problems have been encountered. Recently, global warming and drought problems in this sense of limitless consumption of a stop in the people said. This change has led to a new search for both consumers 'buying behavior as well as manufacturers' marketing strategies. However, the concept of `green marketing` has emerged.This study was carried out to determine the effect of green marketing on consumer preferences in brand positioning. Green marketing strategies of enterprises were examined in the study. In the findings, purchasing behavior of consumers was analyzed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarka konumlandırmada yeşil pazarlamanın tüketici tercihleri üzerine etkisi-Türkiye örneği
dc.title.alternativeThe effect of green marketing on consumption preferences in branch positioning - The case of Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-07
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand positioning
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmGreen marketing
dc.subject.ytmPreference
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.identifier.yokid10230163
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid542914
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess