Marka canlandırma: Pakmaya markası özelinde örnek inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Markaların yer aldığı piyasalarda yaşanan değişimler, markaların kendisini yenilemesini gerektirmektedir. Bu çalışmanın temel amacı marka canlandırma stratejilerinin araştırılmasıdır. Markanın yeniden canlandırılması hakkında yapılan incelemede Pakmaya örneği üzerinden açıklamalar getirilmiştir. Tüketicilerin Pakmaya markasının marka canlandırma stratejilerine dair algılarının ölçülmesi için bir anket uygulaması yapılmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre Pakmaya'nın marka canlandırma stratejileri tüketiciler tarafından olumlu şekilde algılanmıştır. Pakmaya'nın marka canlandırma stratejileri neticesinde tüketicilerin markaya dair farkındalıklarının arttığı, markanın bilinirliğinin geliştiği, markaya duyulan güvenin yükseldiği, marka imajının olumlu yönde geliştiğini gösteren sonuçlar elde edilmiştir. 50 katılımcının verdiği yanıtlar aracılığıyla bu sonuçlara ulaşılması, çalışmanın sınırlılıklarını meydana getirmektedir. The changes in the markets where brands are located require the brands to renew themselves. The main purpose of this study is to investigate brand stimulus strategies. In the investigation about the revitalization of a brand has done and explanations were made on the Pakmaya example. A questionnaire was applied to measure the perceptions of consumers about brand stimulation strategies of Pakmaya brand. According to the results, Pakmaya's branding strategies were perceived positively by the consumers. As a result of Pakmaya's branding strategies, the results showed that consumers' awareness of the brand increased, brand awareness improved, confidence in the brand rose and brand image improved in a positive way. Achieving these results through the responses of 50 participants constitutes the limitations of the study.
Collections