Lüks marka yönetimi ve stratejik pazarlama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Lüks markanın doğuşu ve farkındalığı eski zamanlara dayanıyor. Eskiden aristokratlar ve üst sınıfların kullandığı ürünler olmasına karşın günümüzde teknolojinin gelişimi, toplumdaki sınıfların değişimi, ödeme yöntemlerinin çeşitlenmesi ve lüks markalarında toplumun geniş kitlelerine ulaşması için yürüttüğü pazarlama stratejileri ile daha fazla insan lüks ürünleri kullanabiliyor. Lüks markalar, yürüttükleri iletişim stratejileri ile daha göz önünde hayatlarını sürdürürken, internet olgusunun insan yaşamındaki varlığı sayesinde tüketiciler ile daha çok etkileşime geçiyorlar. Tüketiciler kendilerine bir anlam yüklemek ve farklılaşmak adına lüks marka ürünlerine sahip olmak istiyorlar. Bu çerçevede, lüks kavramı, marka yönetimi, stratejik pazarlama, dünyada ve Türkiye'de lüks markaların neler olduğuna dair detaylar incelenmiştir. The birth of luxury brands as well as people's awareness of them go back a long way in time. Even though the use of luxury goods was limited to aristocracy and the upper class, nowadays more people are able to use them through advances in technology, evolution of social classes, diversification of payment methods and the luxury brand marketing strategies which target a larger population. Luxury brands attract more attention through their communication strategies and interact with consumers more frequently due to the increasing role of Internet in people's daily life. Consumers want to own luxury goods in order to give more meaning to their existence and differentiate from others. In this context, the concept of luxury, brand management, strategic marketing, details around luxury brands in the world and in Turkey have been examined.
Collections