Show simple item record

dc.contributor.advisorAnıl, Fatih
dc.contributor.authorGülez, Tuvana
dc.date.accessioned2021-05-07T07:38:27Z
dc.date.available2021-05-07T07:38:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/592725
dc.description.abstractLüks markanın doğuşu ve farkındalığı eski zamanlara dayanıyor. Eskiden aristokratlar ve üst sınıfların kullandığı ürünler olmasına karşın günümüzde teknolojinin gelişimi, toplumdaki sınıfların değişimi, ödeme yöntemlerinin çeşitlenmesi ve lüks markalarında toplumun geniş kitlelerine ulaşması için yürüttüğü pazarlama stratejileri ile daha fazla insan lüks ürünleri kullanabiliyor. Lüks markalar, yürüttükleri iletişim stratejileri ile daha göz önünde hayatlarını sürdürürken, internet olgusunun insan yaşamındaki varlığı sayesinde tüketiciler ile daha çok etkileşime geçiyorlar. Tüketiciler kendilerine bir anlam yüklemek ve farklılaşmak adına lüks marka ürünlerine sahip olmak istiyorlar. Bu çerçevede, lüks kavramı, marka yönetimi, stratejik pazarlama, dünyada ve Türkiye'de lüks markaların neler olduğuna dair detaylar incelenmiştir.
dc.description.abstractThe birth of luxury brands as well as people's awareness of them go back a long way in time. Even though the use of luxury goods was limited to aristocracy and the upper class, nowadays more people are able to use them through advances in technology, evolution of social classes, diversification of payment methods and the luxury brand marketing strategies which target a larger population. Luxury brands attract more attention through their communication strategies and interact with consumers more frequently due to the increasing role of Internet in people's daily life. Consumers want to own luxury goods in order to give more meaning to their existence and differentiate from others. In this context, the concept of luxury, brand management, strategic marketing, details around luxury brands in the world and in Turkey have been examined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleLüks marka yönetimi ve stratejik pazarlama
dc.title.alternativeLuxury brand management and strategic marketing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-21
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLuxury
dc.subject.ytmLuxury consumption
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand management
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmStrategic
dc.subject.ytmStrategic management
dc.subject.ytmBrand awareness
dc.identifier.yokid10256180
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552224
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess