Türkiye`de online alışveriş sitelerinde ödeme sistemleri güvenliğinin tüketici satın alma davranışları üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, online alışveriş sitelerindeki ödeme sistemleri güvenliğinin tüketici satın alma davranışları üzerindeki etkisini Türkiye kapsamında ele almaktır. Bu amaç çerçevesinde çalışmada öncelikle kavramsal çerçeveye yer verilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre online alışverişte kapıda nakit ödeme yöntemini tercih eden tüketiciler ürün ve tanıtım özelliklerine diğer tüketicilere göre daha az önem vermektedir. Çoklu kredi kartı yöntemini tercih eden tüketiciler ise tanıtım özelliklerine diğer tüketicilere göre daha fazla önem vermektedir. The objective of this study is to investigate the effect of payment systems security in online shopping websites on consumer buying behavior in the context of Turkey. For this purpose, the conceptual framework of the study is firstly presented. According to the results of the study the consumers who prefer cash on delivery method give less significance to product and promotion specifications when compared to other consumers. And the consumers who prefer multiple credit card method give more significance to promotion specifications compared to other consumers.
Collections