Algılanan örgütsel desteğin çalışan sadakati üzerindeki etkisinde kurum imajının aracılık rolü: Ulaşım sektöründe bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının literatür bölümünde algılanan örgütsel destek, kurum imajı ve çalışan sadakati kavramlarının tanımı, etkileyen unsurları ve sonuçları yanı sıra bahsi geçen kavramlar ile ilgili literatürde yapılan çalışmalar ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Aynı zamanda bu çalışmada, algılanan örgütsel desteğin çalışan sadakati üzerindeki etkisinde kurum imajının aracılık rolü incelenecektir. Araştırmanın örneklemini İstanbul merkezli karayolu taşımacılığı sektöründe özel bir işletmede çalışan 973 kişi oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında katılımcıların demografik özellikleri, algılanan örgütsel destek, kurum imajı ve çalışan sadakati değişkenlerine ait faktör ve güvenilirlik analizleri, değişkenlere ilişkin ortalama değerler ve değişkenler arası ilişkiyi belirlemeye yönelik aracılık analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre algılanan örgütsel desteğin çalışan sadakati üzerindeki etkisinde kurum imajının kısmi aracılık rolü olduğu tespit edilmiştir. In the literature section of this thesis, the concepts of perceived organizational support, corporate image and employee loyalty, the factors affecting those variables and the results of them, besides studies related to those variables will be discussed in detail. In this study, the mediating role of corporate image over the effects of perceived organizational support on employee loyalty will be examined. The sample of the study consists of 973 people working in a private enterprise in Istanbul based road transport sector. Within the scope of the research, the participants' demographic characteristics, factor and reliability analyzes of perceived organizational support, corporate image and employee loyalty, mean values of variables and mediation analysis to determine the relationship between variables were made. According to the results of the study, it was found that corporate image has a partial mediating role over the effect of perceived organizational support on employee loyalty.
Collections