Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçoğlu Sazkaya, Merve
dc.contributor.authorÖztürk Gümüşsu, Fatma
dc.date.accessioned2021-05-07T07:37:09Z
dc.date.available2021-05-07T07:37:09Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/592414
dc.description.abstractBu tez çalışmasının literatür bölümünde algılanan örgütsel destek, kurum imajı ve çalışan sadakati kavramlarının tanımı, etkileyen unsurları ve sonuçları yanı sıra bahsi geçen kavramlar ile ilgili literatürde yapılan çalışmalar ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Aynı zamanda bu çalışmada, algılanan örgütsel desteğin çalışan sadakati üzerindeki etkisinde kurum imajının aracılık rolü incelenecektir. Araştırmanın örneklemini İstanbul merkezli karayolu taşımacılığı sektöründe özel bir işletmede çalışan 973 kişi oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında katılımcıların demografik özellikleri, algılanan örgütsel destek, kurum imajı ve çalışan sadakati değişkenlerine ait faktör ve güvenilirlik analizleri, değişkenlere ilişkin ortalama değerler ve değişkenler arası ilişkiyi belirlemeye yönelik aracılık analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre algılanan örgütsel desteğin çalışan sadakati üzerindeki etkisinde kurum imajının kısmi aracılık rolü olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn the literature section of this thesis, the concepts of perceived organizational support, corporate image and employee loyalty, the factors affecting those variables and the results of them, besides studies related to those variables will be discussed in detail. In this study, the mediating role of corporate image over the effects of perceived organizational support on employee loyalty will be examined. The sample of the study consists of 973 people working in a private enterprise in Istanbul based road transport sector. Within the scope of the research, the participants' demographic characteristics, factor and reliability analyzes of perceived organizational support, corporate image and employee loyalty, mean values of variables and mediation analysis to determine the relationship between variables were made. According to the results of the study, it was found that corporate image has a partial mediating role over the effect of perceived organizational support on employee loyalty.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAlgılanan örgütsel desteğin çalışan sadakati üzerindeki etkisinde kurum imajının aracılık rolü: Ulaşım sektöründe bir araştırma
dc.title.alternativeThe mediating role of corporate image over the effects of perceived organizational support on employee loyalty: A study within transportation sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-03
dc.contributor.departmentİnsan Kaynakları Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEmployee loyalty
dc.subject.ytmHighway transportation
dc.subject.ytmCorporation image
dc.subject.ytmPerceived organizational support
dc.identifier.yokid10290801
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599437
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess