Student burnout in an English preparatory program at a Turkish university: A case study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, İstanbul'da bir özel üniversitenin hazırlık programında İngilizce öğrenimi gören öğrencilerin duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve mesleki yeterlilik olarak adlandırılan üç alt boyuta göre ne ölçüde tükenmişlik yaşadıklarını, bu üç boyutlardaki tükenmişlik seviyeleri arasında bir ilişki olup olmadığını ve bu öğrencilerin dil öğrenme süreçleri boyunca yaşadıkları tükenmişliği tanımlamak için kullandıkları yaygın metaforları incelemektir. Bu çalışmada İngilizce öğrenimi gören orta seviye elli dört öğrenci ve bu düzeyde İngilizce öğreten beş Türk okutman yer almıştır. Nicel veriler Maslach Tükenmişlik Envanteri'nin Öğrenci Anketi aracılığıyla elde edilmiştir, nitel veriler ise hem öğrencilere hem de okutmanlara uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme ve öğrencilere sorulmuş metafor sorularıyla toplanmıştır. Çalışmanın bulguları, İngilizce öğrenimi gören orta seviye (B1) öğrencilerin düşük seviyede mesleki yeterlilik yaşıyorken yüksek seviyede duygusal tükenme ve duyarsızlaşma yaşadıkları doğrultusunda önemli çıkarımlar ortaya koymaktadır. The purpose of this study is to investigate to what extent the Turkish EFL students experience burnout considering the three dimensions: exhaustion, cynicism and professional efficacy, explore whether there is any relationship between these subcategories, and also find out the common metaphors that the Turkish EFL students use to define burnout during their language learning process in a preparatory program at a foundation (non-profit, private) university in Istanbul, Turkey. A sample of fifty-four B1 (intermediate) level Turkish EFL students and five Turkish EFL instructors offering intensive courses in this particular proficiency level participated in the study. The quantitative data was obtained through the Maslach Burnout Inventory-Student Survey while the qualitative data was collected from semi-structured interviews and metaphor. The findings of the study revealed that the B1 (intermediate) Turkish EFL students experience high level of exhaustion and cynicism whereas they face low level of professional efficacy indicating their burnout level in the preparatory program.
Collections