Show simple item record

dc.contributor.advisorMede, Enisa
dc.contributor.authorErakman, Nurgül
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:37Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:37Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591938
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İstanbul'da bir özel üniversitenin hazırlık programında İngilizce öğrenimi gören öğrencilerin duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve mesleki yeterlilik olarak adlandırılan üç alt boyuta göre ne ölçüde tükenmişlik yaşadıklarını, bu üç boyutlardaki tükenmişlik seviyeleri arasında bir ilişki olup olmadığını ve bu öğrencilerin dil öğrenme süreçleri boyunca yaşadıkları tükenmişliği tanımlamak için kullandıkları yaygın metaforları incelemektir. Bu çalışmada İngilizce öğrenimi gören orta seviye elli dört öğrenci ve bu düzeyde İngilizce öğreten beş Türk okutman yer almıştır. Nicel veriler Maslach Tükenmişlik Envanteri'nin Öğrenci Anketi aracılığıyla elde edilmiştir, nitel veriler ise hem öğrencilere hem de okutmanlara uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme ve öğrencilere sorulmuş metafor sorularıyla toplanmıştır. Çalışmanın bulguları, İngilizce öğrenimi gören orta seviye (B1) öğrencilerin düşük seviyede mesleki yeterlilik yaşıyorken yüksek seviyede duygusal tükenme ve duyarsızlaşma yaşadıkları doğrultusunda önemli çıkarımlar ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate to what extent the Turkish EFL students experience burnout considering the three dimensions: exhaustion, cynicism and professional efficacy, explore whether there is any relationship between these subcategories, and also find out the common metaphors that the Turkish EFL students use to define burnout during their language learning process in a preparatory program at a foundation (non-profit, private) university in Istanbul, Turkey. A sample of fifty-four B1 (intermediate) level Turkish EFL students and five Turkish EFL instructors offering intensive courses in this particular proficiency level participated in the study. The quantitative data was obtained through the Maslach Burnout Inventory-Student Survey while the qualitative data was collected from semi-structured interviews and metaphor. The findings of the study revealed that the B1 (intermediate) Turkish EFL students experience high level of exhaustion and cynicism whereas they face low level of professional efficacy indicating their burnout level in the preparatory program.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleStudent burnout in an English preparatory program at a Turkish university: A case study
dc.title.alternativeTürkiye'deki bir üniversitenin hazırlık programında okuyan öğrencilerde görülen tükenmişlik sendromu: Olay incelemesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPreparatory school
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.identifier.yokid10074645
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414611
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess