Show simple item record

dc.contributor.advisorKeşli Dollar, Yeşim
dc.contributor.authorKazimlar, Melih
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:35Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:35Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591928
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İstanbul'daki vakıf üniversitelerinde çalışan İngilizce okutmanlarının tükenmişlik düzeylerini incelemek ve aynı zamanda, düşük ve yüksek tükenmişlik gösteren İngilizce okutmanları arasında örgütsel bağlamda herhangi bir fark olup olmadığını araştırmaktır. Seksen bir İngilizce okutmanı bu çalışmaya katılmıştır. Nitel veriler on sekiz gönüllü okutmana uygulanan yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmış, nicel veriler ise MBI-ES ve AWS anketleri ile elde edilmiştir. Çalışmanın bulguları öğretmenlerin çoğunun orta ve yüksek düzeyde duygusal tükenme, duyarsızlaşmadan etkilendiğini ve katılımcıların sadece dörtte birinin kişisel başarı hislerinin yüksek olduğunu göstermiştir. Öte yandan, tükenmişlik düzeyi yüksek olan İngilizce okutmanlarının örgütsel ortamlarına karşı daha negatif bir tutum sergiledikleri saptanmıştır. Tükenmişliğin farklı boyutları çalışma ortamının farklı alanlarını etkilemiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the burnout levels of EFL instructors at foundation universities in Istanbul, and also, explore whether there are any differences between low and high burnout EFL instructors in terms of their organizational context. A sample of eighty-one EFL instructors participated in this study. The quantitative data were obtained through MBI-ES and AWS questionnaires while the qualitative data were collected from semi-structured interviews administered to eighteen volunteer instructors. The findings of the study showed that most of the instructors had moderate and high levels of emotional exhaustion, depersonalization, and only a quarter of participants had higher sense of personal accomplishment. On the other hand, EFL instructors who reported high levels of burnout had a significantly more negative perception of the organizational environment they worked in. Different dimensions of burnout affected different domains of work environment.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBurnout levels of EFL instructors in relation to organizational context
dc.title.alternativeÖrgütsel bağlamda İngilizce okutmanlarının tükenmişlik seviyeleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmFoundation universities
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.identifier.yokid10074360
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414617
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess