Show simple item record

dc.contributor.advisorTekiner Tolu, Aylin
dc.contributor.authorAlp, Pinar
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:34Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:34Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591927
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 2014 güz döneminde Türkiye'de bir özel üniversitede verilen `Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojileri` (EBİT) çevrimiçi yüksek lisans dersine katılan 13 İngilizce öğretmeninin öğretim algı ve uygulamalarındaki teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) gelişimlerini araştırmaktır. Bu durum çalışmasında, öğrencilerin TPAB gelişimleri, tasarım yoluyla öğrenme (LBD) modülü ile izlenmiş, bu çerçevede; öğretmenlerin çevrimiçi EBİT dersi öncesi ve sonrasındaki bilgisayar ve teknoloji tutumları, dersin öğretmenlerin TPAB gelişininini nasıl etkilediği ve öğretmenlerin bu çevrimiçi dersteki teknoloji entegrasyon deneyimlerini nasıl yansıttıklarnın anlaşılması hedeflenmiştir. Çalışmanın deseni nitel durum çalışması metodolojisiyle kurulmuş olup veri kaynakları: mülakat soruları, tasarım yoluyla öğrenme materyalleri ve online ders tartışma panosunun doküman analizi için kullanılan nitel verilerin yanı sıra bilgisayar tutum anketi ile TPAB anketinden elde edilen nicel verilerin oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre; - TPAB ve bilgisayar tutumlarına dair kavramların daha detaylı ve içeriğe uygun ölçümlere ihtiyacı paralelinde nitel olarak anlamlı olmasa da – çevrimiçi bir EBİT dersi kapsamında TPAB kuramsal çerçevesinde edinilen bilgisayar destekli yabancı dil öğretimi deneyiminin, İngilizce öğretmenlerinin öğretim algı ve uygulamalarının gelişmesinde olumlu etkisi gözlenmiştir. Söz konusu gelişim, tasarım yoluyla öğrenme ortamında öğretmenlerin süreçle aktif olarak bütünleştikleri özgün öğrenme materyalleri hazırlama ve bunun için işbirliği oluşturmaya dayalı teknoloji entegrasyon deneyimlerinde gözlemlenmiştir. Anahtar kelimeler: Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi, Bilgisayar Destekli Dil Öğretimi, İngilizce Öğretmeni Eğitimi, Tasarım Yoluyla Öğrenme
dc.description.abstractThis study aims at exploring technological pedagogical content knowledge (TPACK) development of 13 in-service ELT teachers' teaching perceptions and practices in Computer Assisted Language Learning (CALL) within the context of an online Information and Communication Technology (ICT) in Education Master's Course offered at a private university in Turkey in Fall 2014. Following the qualitative case study methodology, this research was implemented in a Learning-by-Design (LBD) environment, aiming to explore the ELT teachers' Attitudes towards Computers (TAC), how the course mediated the ELT teachers' TPACK development, and how the ELT teachers reflected on their technology integration experiences in this online course. To support the data sources including qualitative data through interview questions, document analysis of LBD artifacts, and online course discussions; quantitative data through TPACK and TAC surveys were employed in the present study. Findings of the study showed that, though not quantitatively significant – a fact which might be attributed to the need for a more in-depth and content-specific guidance in measuring TAC and TPACK constructs –, qualitatively, the CALL experience through a TPACK framework situated in an LBD setting within an online ICT course, served as an effective breeding-ground for ELT teachers' improvement of teaching perceptions and practices through active engagement, with authentic learning experiences in a collaborative environment. Keywords: TPACK; CALL; ELT Teacher Education; Learning by Designen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTpack experience in call through an lbd aprroach: A case study reflecting ELT teachers` call perceptions and practices in an online ICT course
dc.title.alternativeBilgisayar destekli dil öğretiminde tasarım yoluyla öğrenme yaklaşımıyla teknolojik pedagojik alan bilgisi deneyimi: Bilgi ve iletişim teknolojileri dersi alan İngilizce öğretmenlerinin bilgisayar destekli yabancı dil öğretimi algı ve uygulamalarını yansıtan bir durum çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPedagogical content knowledge
dc.subject.ytmComputer assisted language education
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmInformation and communication technology course
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmDesign based research
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10084134
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414608
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess