Show simple item record

dc.contributor.advisorMede, Enisa
dc.contributor.authorÖner, Gamze
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:34Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:34Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591925
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı İstanbul'da bir özel üniversitenin İngilizce Hazırlık Okulu'nda bulunan öğrencilerin, yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlerin, seviye koordinatörünün ve program yöneticisinin, A1 (başlangıç düzeyi) aynı yılı tekrar eden öğrencileri için geliştirilen programa yönelik algılarını saptamaktır. Çalışmaya 47 A1 programını tekrar eden öğrenci, 5 yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmen, 1 seviye koordinatörü ve 1 program yöneticisi katılmıştır. Nicel veriler katılımcı öğrencilere uygulanan bir ihtiyaç analizi anketi aracılığıyla elde edilmiş, nitel veriler ise tüm katılımcılara uygulanan yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Çalışmanın bulguları, programın genel olarak etkili algılanmasına rağmen, belirli öğelerin düzenlenmesi ve vurgulanması gerektiğini ortaya koymuştur. Bu verilerin ışığında, gelecek eğitim-öğretim yılında göz önünde bulundurulması için bazı müfredatla ilgili öneriler yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Program Değerlendirme, Program Geliştirme, Dil İhtiyaçları, Öğrenme ihtiyaçları, Yabancı Dil Olarak İngilizce, A1 (Başlangıç Düzeyi) Öğrenciler.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the perceptions of students, EFL instructors, level coordinator and program administrator enrolled in an English Preparatory School in relation to their perceptions of the A1 (beginner level) program designed for repeat students at a foundation (non-profit, private) university in Istanbul, Turkey. A sample of 47 students repating A1 level program, 5 EFL instructors, 1 level coordinator and 1 program administrator participated in the study. The quantitative data were collected through a needs analysis questionnaire administered to the participating students while the qualitative data were obtained by semi-structured interviews carried out with all stakeholders of the program. The findings of the study revealed that although the program is perceived to be effective in general, there are particular components that need to be revised and emphasized. In the light of these findings, certain curricular recommendations are made to be taken for consideration in the following academic years.Keywords: Program Evaluation, Program Design, Language Needs, Learning Needs, English as a Foreign Language (EFL), A1 (Beginner Level) Students.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEvaluation of A1 Level program at an English preparatory school in a Turkish university: A case study
dc.title.alternativeTürk bir üniversitenin hazırlık okulundaki A1 Düzeyini değerlendirme: Örnek olay incelemesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmPreparatory school
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmFoundation universities
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10085621
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414619
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess