Show simple item record

dc.contributor.advisorMede, Enisa
dc.contributor.authorEr Doğan, Şengül
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:28Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:28Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591901
dc.description.abstractBu araştırma çalışmasının amacı Türk yabancı dil sınıflarında dolaylı ve doğrudan kelime öğretiminin kelime gelişimi üzerinde etkililiğini incelemek ve karşılaştırmaktır. Çalışma ayrıca yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin sınıflarında bu iki kelime öğretiminin uygulanması üzerine algılarını araştırdı. Katılımcılar İstanbul Türkiye'de özel bir okulda kayıtlı olan 25 beşinci sınıf öğrencisi ve iki İngilizce öğretmenidir. Veriler ilk ve son testlerden, ders planlarından ve yansıtıcı günlüklerden toplanmıştır. Çalışmanın sonuçları doğrudan ve dolaylı öğretim arasında öğrencilerin kelime gelişimi açısından önemli bir farklılık olmamasına rağmen, beşinci sınıf yabancı dil sınıflarında öğretmenlerin dolaylı öğretimi daha zevkli ve verimli algıladığını ortaya çıkartmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this research study is to examine and compare the effectiveness of implicit and explicit instruction on vocabulary development in fifth grade Turkish EFL classrooms. The study investigated the perceptions of EFL teachers about the implementation of these two instructional methods in their classrooms as well. The participants were 25 fifth grade students and two teachers enrolled in a fifth grade English program at a private school in Istanbul, Turkey. The data were collected from pre- and post-tests, lesson plans, and reflective journals. The findings of the study revealed that although there were no significant differences between explicit and implicit instruction on students' vocabulary development, teachers perceived implicit instruction to be more enjoyable and productive in fifth grade EFL classrooms.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA comparative study on the effectiveness of explicit and implicit instruction on the vocabulary development in 5th grade Turkish EFL classrooms
dc.title.alternative5. sınıf Türk yabancı dil sınıflarında doğrudan ve dolaylı öğretimin kelime gelişimi üzerinde etkililiği karşılaştırma çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWords
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmVocabulary
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmDirect instruction
dc.subject.ytmImplicit instruction
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10110926
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448431
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess