EFL students` online peer feedback stances and preferences for revision
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma; (a) yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin bilgisayar ortamlı akran geribildiriminde ne tür tutum sergilediklerini, (b) öğrencilerin akranları tarafından yazılan denemelere geribildirim sağlarken hangi yazma konularına odaklandıklarını, (c) alınan geri bildirimlere dayanarak yazmış oldukları yazılarda hangi düzeltmeleri yaptıklarını ve (d) öğrencilerin bilgisayar ortamlı akran geribildirimine olan tutumlarını incelemeyi amaçlamıştır.. Bu çalışmadaki öğrenciler bilgisayar ortamında eş zamanlı olarak iki farklı türde yazıya akran geribildiriminde bulunmuşlardır. Bu çalışmada veriler dönem sonu mülakatlar, dönem sonu anketi, öğrencilerin ilk ve düzeltilmiş yazıları ve geribildirim yorumları ile elde edilmiştir. Nitel analiz ile elde edilen sonuçlar öğrencilerin geribildirim sağlarken dört farklı tutum sergilediklerini ortaya koymuştur; çalışmaya dayalı tutum, buyurgan tutum, övgüde bulunucu tutum ve sorgulayıcı tutum. Öğrenciler geribildirim sağlarken en çok buyurucu tutum takınmışlardır ve içerik ve düzen, kelime, dil bilgisi imla ve noktalama kurallarına odaklanmışlardır. Öğrenciler en çok içerik ve düzene dayalı geribildirim sağlamalarına rağmen, yazılarını düzenlerken daha çok dil bilgisi imla ve noktalama üzerinde durmuşlardır. Son olarak, bu çalışmada öğrenciler Google Dökümanlar üzerinden yapılan ortak çalışmaya dayalı yazma dersine karşı olumlu tutum gösterdiklerini ve bundan sonrada kullanmak istediklerini belirtmişlerdir. Mevcut çalışma yazma derslerinde bilgisayar ortamlı akran geribildiriminin önemini vurgular. This study was designed to investigate (a) what types of stances EFL students take while providing online feedback, (b) on what writing issues students focus when they provide feedback, (c) what revisions students choose to make in their writing due to peer feedback and (d) students' perceptions of computer mediated peer feedback. The participants provided peer feedback on two different essay types using Google Docs in an online synchronous environment. The data was collected through interviews, a survey and students' first and second drafts and online feedback comments. The findings obtained from qualitative analysis emerged that students approached to peer review; collaborative stance, prescriptive stance, complimentary stance and probing stance. They mostly used prescriptive stance while providing feedback. The participants focused on content, organization, grammar, mechanics and specifically vocabulary. Although they mainly provided feedback on content, they revised their papers based on grammar and mechanics. Finally, students had a positive attitude towards collaborative writing activity through Google Docs and they would like to use it in the future. The present study highlights the importance of computer-mediated peer feedback in writing courses.
Collections