Show simple item record

dc.contributor.advisorTekiner Tolu, Aylin
dc.contributor.authorBütüner Albayrak, Arzu
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:27Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:27Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-06-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591898
dc.description.abstractBu çalışma; (a) yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin bilgisayar ortamlı akran geribildiriminde ne tür tutum sergilediklerini, (b) öğrencilerin akranları tarafından yazılan denemelere geribildirim sağlarken hangi yazma konularına odaklandıklarını, (c) alınan geri bildirimlere dayanarak yazmış oldukları yazılarda hangi düzeltmeleri yaptıklarını ve (d) öğrencilerin bilgisayar ortamlı akran geribildirimine olan tutumlarını incelemeyi amaçlamıştır.. Bu çalışmadaki öğrenciler bilgisayar ortamında eş zamanlı olarak iki farklı türde yazıya akran geribildiriminde bulunmuşlardır. Bu çalışmada veriler dönem sonu mülakatlar, dönem sonu anketi, öğrencilerin ilk ve düzeltilmiş yazıları ve geribildirim yorumları ile elde edilmiştir. Nitel analiz ile elde edilen sonuçlar öğrencilerin geribildirim sağlarken dört farklı tutum sergilediklerini ortaya koymuştur; çalışmaya dayalı tutum, buyurgan tutum, övgüde bulunucu tutum ve sorgulayıcı tutum. Öğrenciler geribildirim sağlarken en çok buyurucu tutum takınmışlardır ve içerik ve düzen, kelime, dil bilgisi imla ve noktalama kurallarına odaklanmışlardır. Öğrenciler en çok içerik ve düzene dayalı geribildirim sağlamalarına rağmen, yazılarını düzenlerken daha çok dil bilgisi imla ve noktalama üzerinde durmuşlardır. Son olarak, bu çalışmada öğrenciler Google Dökümanlar üzerinden yapılan ortak çalışmaya dayalı yazma dersine karşı olumlu tutum gösterdiklerini ve bundan sonrada kullanmak istediklerini belirtmişlerdir. Mevcut çalışma yazma derslerinde bilgisayar ortamlı akran geribildiriminin önemini vurgular.
dc.description.abstractThis study was designed to investigate (a) what types of stances EFL students take while providing online feedback, (b) on what writing issues students focus when they provide feedback, (c) what revisions students choose to make in their writing due to peer feedback and (d) students' perceptions of computer mediated peer feedback. The participants provided peer feedback on two different essay types using Google Docs in an online synchronous environment. The data was collected through interviews, a survey and students' first and second drafts and online feedback comments. The findings obtained from qualitative analysis emerged that students approached to peer review; collaborative stance, prescriptive stance, complimentary stance and probing stance. They mostly used prescriptive stance while providing feedback. The participants focused on content, organization, grammar, mechanics and specifically vocabulary. Although they mainly provided feedback on content, they revised their papers based on grammar and mechanics. Finally, students had a positive attitude towards collaborative writing activity through Google Docs and they would like to use it in the future. The present study highlights the importance of computer-mediated peer feedback in writing courses.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleEFL students` online peer feedback stances and preferences for revision
dc.title.alternativeYabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin bilgisayar ortamlı akran geri bildirimdeki tutumları ve düzeltme yazılarındaki öncelikleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmWriting training
dc.subject.ytmComputer assisted language education
dc.subject.ytmWriting classes
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmPeer feedback
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmWriting strategies
dc.identifier.yokid10111809
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448433
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess