An investigation into the analysis of EFL students` use of adverbs in argumentative essays
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yazma üretken bir beceridir ve bir yabancı dil öğreniminde diğer beceriler ile kıyaslandığında daha gecikmeli gerçekleşir. Diğer üretken beceri olan konuşmanın aksine, yazma becerisi özel eğitim ve tekniklere ihtiyaç duyar. Daha da ötesinde, Yazma, bir dili anadili olarak konuşan kişilerin bile zorluk çekebileceği bir beceridir. Yazma becerisinde olduğu gibi, zarf kullanımları da diğer olgularla kıyaslandığında daha geç öğrenilmektedir. Bu gecikmenin bir sebebi zarfların cümle yapısında sözdizimsel olarak zorunlu öğeler olmamalarıdır ve bu yüzden öğrenme sürecinde önem verilmektedir. Bu araştırmanın asıl amacı öğrencilerin yazılarında kullanmış oldukları farklı tür zarfların ediniminde bir hiyerarşi olup olmadığını öğrenmektir. Bu maksatla, daha önceki eğitim yaşamlarında akademik yazma becerisi üzerine bir ders almış olan bir grup öğrenci seçilmiştir. Verileri elde etmek için, öğrencilere hedef dilde yönlendirilmiş bir yazma etkinliği uygulanmıştır. Bu araştırmada, verilerin incelenmesi için karam yöntemli bir yaklaşım kullanılmıştır. Veriler nicel olarak analiz edilmiştir ve verilerin nitel göstergeleri sunulmuştur. Analizler, yabancı dil öğrencilerinin derece zarflarını geriye kalan tüm söz bilimsel zarf kategorilerinden daha çok kullandıklarını göstermiştir.Öğrencilerin ayrıca akademik yazılarında zarfları fazla kullanma eğilimi mevcuttur ve akademik yazı biçimine uymayan zarflar kullanmaktadır. Writing is a productive skill and when compared to the other skills in learning a foreign language it is delayed. Unlike the other productive skill, speaking, it requires special training and techniques. Furthermore, writing is a skill that even native speakers of a language might have problems with. Just as it is the case with the writing skill, the use of adverbs is also delayed. One reason for this delay is that adverbs are syntactically not obligatory in sentence structure and thus result in not being given priority in the learning process. The main purpose of the study is to find out whether there is a hierarchy in the acquisition of the different types of adverbs and in students' writings. For this purpose, a group of students who have previously taken an academic writing course are selected. To collect the data a guided writing activity is applied in the target language. The mixed-method approach was used in this study in order to analyze the data. The data was analyzed quantitatively and qualitative displays of the data were provided. Analysis has shown that EFL learners tend to use degree adverbs more than any other semantic category of adverbs. They also have a tendency to overuse adverbs in their academic writing and use adverbs that are not appropriate in the academic prose.
Collections