Show simple item record

dc.contributor.advisorDikilitaş, Kenan
dc.contributor.authorYilmaz, Ercan
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:26Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:26Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-06-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591890
dc.description.abstractYazma üretken bir beceridir ve bir yabancı dil öğreniminde diğer beceriler ile kıyaslandığında daha gecikmeli gerçekleşir. Diğer üretken beceri olan konuşmanın aksine, yazma becerisi özel eğitim ve tekniklere ihtiyaç duyar. Daha da ötesinde, Yazma, bir dili anadili olarak konuşan kişilerin bile zorluk çekebileceği bir beceridir. Yazma becerisinde olduğu gibi, zarf kullanımları da diğer olgularla kıyaslandığında daha geç öğrenilmektedir. Bu gecikmenin bir sebebi zarfların cümle yapısında sözdizimsel olarak zorunlu öğeler olmamalarıdır ve bu yüzden öğrenme sürecinde önem verilmektedir. Bu araştırmanın asıl amacı öğrencilerin yazılarında kullanmış oldukları farklı tür zarfların ediniminde bir hiyerarşi olup olmadığını öğrenmektir. Bu maksatla, daha önceki eğitim yaşamlarında akademik yazma becerisi üzerine bir ders almış olan bir grup öğrenci seçilmiştir. Verileri elde etmek için, öğrencilere hedef dilde yönlendirilmiş bir yazma etkinliği uygulanmıştır. Bu araştırmada, verilerin incelenmesi için karam yöntemli bir yaklaşım kullanılmıştır. Veriler nicel olarak analiz edilmiştir ve verilerin nitel göstergeleri sunulmuştur. Analizler, yabancı dil öğrencilerinin derece zarflarını geriye kalan tüm söz bilimsel zarf kategorilerinden daha çok kullandıklarını göstermiştir.Öğrencilerin ayrıca akademik yazılarında zarfları fazla kullanma eğilimi mevcuttur ve akademik yazı biçimine uymayan zarflar kullanmaktadır.
dc.description.abstractWriting is a productive skill and when compared to the other skills in learning a foreign language it is delayed. Unlike the other productive skill, speaking, it requires special training and techniques. Furthermore, writing is a skill that even native speakers of a language might have problems with. Just as it is the case with the writing skill, the use of adverbs is also delayed. One reason for this delay is that adverbs are syntactically not obligatory in sentence structure and thus result in not being given priority in the learning process. The main purpose of the study is to find out whether there is a hierarchy in the acquisition of the different types of adverbs and in students' writings. For this purpose, a group of students who have previously taken an academic writing course are selected. To collect the data a guided writing activity is applied in the target language. The mixed-method approach was used in this study in order to analyze the data. The data was analyzed quantitatively and qualitative displays of the data were provided. Analysis has shown that EFL learners tend to use degree adverbs more than any other semantic category of adverbs. They also have a tendency to overuse adverbs in their academic writing and use adverbs that are not appropriate in the academic prose.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleAn investigation into the analysis of EFL students` use of adverbs in argumentative essays
dc.title.alternativeYabancı dil öğrencilerinin argüman türü denemelerindeki zarf kullanım analizin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-12
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmWriting training
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmGrammar-adverb
dc.subject.ytmAcademic writing
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmAcademic writing teaching
dc.identifier.yokid10111643
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448432
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess