The use of authentic materials through `Critical friends group` as part of professional development for EFL instructors
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı İzmir, Türkiye'de bir vakıf üniversitesinin (kar amacı gütmeyen, özel) hazırlık sınıfı programında, Kritik (Eleştirel) Arkadaş Grubu aracılığıyla otantik materyallerin kullanımını araştırmaktır. Özellikle, ana dili İngilizce olan ve olmayan eğitmenlerin özgün materyallerin kullanımına dair algıları ve gözlemlenen davranışlarını tespit etmek, otantik materyalleri uygulamalarının ardında yatan sebepleri ortaya çıkarmak, ve son olarak Kritik (Eleştirel) Arkadaş Grubunda yer almanın eğitmenlerin otantik materyal kullanımına ve mesleki gelişimlerine etkisini incelemektir. Bu çalışmaya İzmir, Türkiye'de bir vakıf üniversitesinde (çalışan, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten 4 okutman katılmıştır. Düzenlenmiştir. Veriler; görüşmeler, ders gözlemleri ve yansıtıcı metinler aracılığıyla toplanmıştır. Bulgular, Kritik (Eleştirel) Arkadaş Grubu'nun eğitimcilerin öğretme deneyimleri ve profesyonel gelişimlerine ilişkin dönüşümsel etkileri bulunduğunu göstermektedir. The purpose of this research study was to investigate the use of authentic materials through Critical Friends Groups (CFG) in a language preparatory program, at a foundation university (non-profit, private) in İzmir, Turkey. Specifically, the study attempted to identify the perceptions and observed behaviours of native and non-native EFL instructors on the use of authentic materials, find out the potential reasons behind the implementation of authentic materials in their classroom practices and finally, examine the influence of incorporating authentic materials through CFG on classrooms practices as well as teachers' professional development. The participants were 4 EFL instructors offering English courses in the exiting preparatory program. Data were collected through interviews, lesson observations and reflective essays. The findings revealed that participating in CFG has transformational impact on instructors regarding their classroom practices as well as on their professional development.
Collections