Show simple item record

dc.contributor.advisorMede, Enisa
dc.contributor.authorGünbay, Elif Başak
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:25Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:25Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591888
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı İzmir, Türkiye'de bir vakıf üniversitesinin (kar amacı gütmeyen, özel) hazırlık sınıfı programında, Kritik (Eleştirel) Arkadaş Grubu aracılığıyla otantik materyallerin kullanımını araştırmaktır. Özellikle, ana dili İngilizce olan ve olmayan eğitmenlerin özgün materyallerin kullanımına dair algıları ve gözlemlenen davranışlarını tespit etmek, otantik materyalleri uygulamalarının ardında yatan sebepleri ortaya çıkarmak, ve son olarak Kritik (Eleştirel) Arkadaş Grubunda yer almanın eğitmenlerin otantik materyal kullanımına ve mesleki gelişimlerine etkisini incelemektir. Bu çalışmaya İzmir, Türkiye'de bir vakıf üniversitesinde (çalışan, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten 4 okutman katılmıştır. Düzenlenmiştir. Veriler; görüşmeler, ders gözlemleri ve yansıtıcı metinler aracılığıyla toplanmıştır. Bulgular, Kritik (Eleştirel) Arkadaş Grubu'nun eğitimcilerin öğretme deneyimleri ve profesyonel gelişimlerine ilişkin dönüşümsel etkileri bulunduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this research study was to investigate the use of authentic materials through Critical Friends Groups (CFG) in a language preparatory program, at a foundation university (non-profit, private) in İzmir, Turkey. Specifically, the study attempted to identify the perceptions and observed behaviours of native and non-native EFL instructors on the use of authentic materials, find out the potential reasons behind the implementation of authentic materials in their classroom practices and finally, examine the influence of incorporating authentic materials through CFG on classrooms practices as well as teachers' professional development. The participants were 4 EFL instructors offering English courses in the exiting preparatory program. Data were collected through interviews, lesson observations and reflective essays. The findings revealed that participating in CFG has transformational impact on instructors regarding their classroom practices as well as on their professional development.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe use of authentic materials through `Critical friends group` as part of professional development for EFL instructors
dc.title.alternativeOtantik (Özgün) materyallerin öğretmenlerin profesyonel gelişiminin bir parçası olarak kritik arkadaş grubu (CFG) aracılığıyla kullanımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFoundation universities
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.subject.ytmCritical friends group
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmInstructional development
dc.subject.ytmAuthentic materials
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10111975
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448436
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess