Examining refusal strategies of Turkish EFL students and their perceptions
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin reddetme stratejilerini incelemek, reddetme sözeylemi hakkında bildiklerine ışık tutmak ve reddetme eylemi esnasındaki sosyal faktörleri daha iyi anlamaktır. Katılımcılar, Türkiye'nin batısında özel bir üniversitede İngilizce hazırlık eğitimi alan 80 öğrencidir. Veriler, öğrencilerin doldurduğu söylem tamamlama testleri, kavrama ve edimbilim bilgilerini açığa çıkarma odaklı sözlü raporlar ve görüşmelerle toplanmıştır. Çalışmanın bulguları bu öğrencilerin reddetme eyleminde kullandıkları stratejileri ortaya koymuştur. Davet ve rica durumlarında kullanılan reddetme stratejileri karşılaştırılmış ve strateji kullanımı incelenmiştir. İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin dolaylı reddetme stratejilerini kullandığı tespit edilmiştir. Sözlü rapor ve görüşmelerden elde edilen veriler dört ana başlık altında toplanarak öğrencilerin reddetme algısını etkileyen sosyal faktörler açığa çıkarılmıştır. The purpose of this study is to examine the refusal strategies of Turkish EFL learners and explore their perceptions of social factors that are influential in their strategy use. The study was conducted at a private university in the west of Turkey, and eighty Turkish EFL students enrolled at an English language preparatory program participated in the study. The data were obtained through a written discourse completion task (DCT), retrospective verbal reports, and interviews. The results demonstrated the refusal strategies that Turkish EFL learners use in different social situations. The number of refusals to invitations and requests were compared, and strategy use was analyzed. Turkish EFL learners were found to use indirect strategies more than direct and adjuncts. Finally, the perception data revealed four general themes regarding the social factors that affect Turkish EFL learners' refusal responses.
Collections