Show simple item record

dc.contributor.advisorÇiftçi, Hatime
dc.contributor.authorÖnal, Canan
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:23Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:23Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591877
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin reddetme stratejilerini incelemek, reddetme sözeylemi hakkında bildiklerine ışık tutmak ve reddetme eylemi esnasındaki sosyal faktörleri daha iyi anlamaktır. Katılımcılar, Türkiye'nin batısında özel bir üniversitede İngilizce hazırlık eğitimi alan 80 öğrencidir. Veriler, öğrencilerin doldurduğu söylem tamamlama testleri, kavrama ve edimbilim bilgilerini açığa çıkarma odaklı sözlü raporlar ve görüşmelerle toplanmıştır. Çalışmanın bulguları bu öğrencilerin reddetme eyleminde kullandıkları stratejileri ortaya koymuştur. Davet ve rica durumlarında kullanılan reddetme stratejileri karşılaştırılmış ve strateji kullanımı incelenmiştir. İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin dolaylı reddetme stratejilerini kullandığı tespit edilmiştir. Sözlü rapor ve görüşmelerden elde edilen veriler dört ana başlık altında toplanarak öğrencilerin reddetme algısını etkileyen sosyal faktörler açığa çıkarılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the refusal strategies of Turkish EFL learners and explore their perceptions of social factors that are influential in their strategy use. The study was conducted at a private university in the west of Turkey, and eighty Turkish EFL students enrolled at an English language preparatory program participated in the study. The data were obtained through a written discourse completion task (DCT), retrospective verbal reports, and interviews. The results demonstrated the refusal strategies that Turkish EFL learners use in different social situations. The number of refusals to invitations and requests were compared, and strategy use was analyzed. Turkish EFL learners were found to use indirect strategies more than direct and adjuncts. Finally, the perception data revealed four general themes regarding the social factors that affect Turkish EFL learners' refusal responses.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleExamining refusal strategies of Turkish EFL students and their perceptions
dc.title.alternativeİngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin kullandıkları reddetme stratejilerinin ve `Reddetme` hakkındaki algılarının incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRefusal
dc.subject.ytmPragmatics
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10111617
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448438
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess