Show simple item record

dc.contributor.advisorKeşli Dollar, Yeşim
dc.contributor.authorYilmaz, Güneş
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:22Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:22Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591875
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 9. Sınıf öğrencilerinin, aynı zamanda yabancı dil öğretmenlerinin ve yöneticilerinin ikinci dil olarak İngilizce derslerinde dramaya karşı olan tutumlarını incelemektir. Bu çalışma, İngilizce dil edinimi sürecinde yansıtıcı ve esnek öğrenimi teşvik eden bir dil aracı olarak öğrencilerin dil becerilerinde drama kullanımının değerini anlatan temel bir anahtardır. Dahası, bir K12 Türkiye İstanbul özel okulunda drama, hızlandırılmış bir çerçeve içerisinde drama kullanım teknikleriyle yabancı dil olarak İngilizce eğitiminde öğrencilerin sözel dil yeterliliğini ve tutumlarını olumlu bir şekilde arttırabilir. Bu nitel çalışma, destekleyici öğretim yöntemi olarak öğrencilerin dil yeterlilik sürecini beslemesi için drama aracılığıyla onlara çıngılı sandalye, dondurulmuş görüntü, sözsel oyunlar, stratejik etkileşim ve rol yapma gibi drama tekniklerini tanıtmayı amaçlamıştır. Çalışma buluşları göstermiştir ki B1 ve A2 seviyesinde İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrenciler, İngilizce Dili Eğitimi'nde olumlu tutum artışıyla sonuçlanan drama gibi yeni alternatif öğrenme tekniklerini keşfetme konusunda yeterlilik kazanmışlardır.
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to examine 9th grade students and EFL professionals' attitude towards the use of drama in English classes. This study can be a fundamental key for representing the value of using drama in improving the language skills of the learners as a tool to promote reflective and emancipative language learning. Moreover, drama may enhance students' oral language proficiency and their attitude in a positive way by implementing drama techniques within an accelerated framework at a foundation (private) K-12 School in Istanbul, Turkey. This qualitative study is intended to familiarize students with a number of drama techniques, such as hot-seating, frozen frames, verbal games, strategic interaction and role play through drama for cultivating language competence process as a supplementary teaching methodology. The findings of the study indicated that B1 and A2 Turkish EFL students have gained the ability to explore new alternative learning techniques such as drama and positive attitude in English classrooms.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleAttitudes of Turkish EFL learners towards the use of drama activities in English classes
dc.title.alternativeİngilizce derslerinde uygulanan drama aktivitelerine karşı Türk öğrenci tutumları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmDrama
dc.subject.ytmTurkish students
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10111448
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448445
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess