Exploratory practice and its impact on teaching and learning process: A collective case study analysis
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ile Türkiye'de bir yüksek öğretim kurumunda, öğretmenlerin Keşifçi Uygulama kullanarak öğretmen araştırmaları ve mesleki gelişim süreçleri uygulamalarını ve bu süreçlerde Keşifçi Uygulamanın öğrenme ve öğretme sürecinde ve öğretmenlerin kimlik ve benlik edinimi ve geliştirmesi üzerindeki etkilerinin gözlemlenebilmesi hedeflenmektedir. Bu süreç oldukça kritiktir zira öğretmenlerin mesleki gelişim faaliyetlerinde bulunmaları çalıştıkları kurumlar tarafından zaruri bir ihtiyaç olarak görülmekte ve genelde zorunlu kılınabilmektedir. Öte yandan öğretmenler bu husustan fazlasıyla rahatsız olabilmekte ve ciddi ihtilaflar yaşanabilmektedir. Bu bağlamda bu çalışma ile Keşifçi Uygulamanın tanımlanan bir kurumdaki öğretmenler üzerinde nasıl bir etki yarattığı da araştırılmaktadır.Nitel araştırma ölçüt ve değerlendirmelerinin kullanıldığı bu çalışma söz konusu etki alanına vaka incelemelerini baz almaktadır ve benzer çalışmalardan yararlanarak yine gelecekteki benzer çalışmalara reheberlik edebilmek gayesindedir. In the 21st century educational contexts, it is widely considered as essential that teachers need continuous professional development. Nonetheless, they perhaps also need continuous empowerment, assistance and voice.To this end, teacher research has come to the foreground with a zeitgeist to empower teachers and give them an opportunity to become researchers of their own contexts and problems and/or joys. Exploratory Practice, a relatively newer form of teacher research, promises to take this even a step or two further. Not only it offers to help teachers to integrate [teacher] research and pedagogy thus enhancing both their pedagogical and research-related knowledge and experience but involve the allegedly most important but often forgotten constituent into the game – learners. This paper critically examines the bittersweet professional development stories of three teachers working in tertiary education and brings forth their detailed cases as their voice, empowerment and dilemma.
Collections