Show simple item record

dc.contributor.advisorDikilitaş, Kenan
dc.contributor.authorBiçer, Kerim
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:17Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:17Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591852
dc.description.abstractBu çalışma ile Türkiye'de bir yüksek öğretim kurumunda, öğretmenlerin Keşifçi Uygulama kullanarak öğretmen araştırmaları ve mesleki gelişim süreçleri uygulamalarını ve bu süreçlerde Keşifçi Uygulamanın öğrenme ve öğretme sürecinde ve öğretmenlerin kimlik ve benlik edinimi ve geliştirmesi üzerindeki etkilerinin gözlemlenebilmesi hedeflenmektedir. Bu süreç oldukça kritiktir zira öğretmenlerin mesleki gelişim faaliyetlerinde bulunmaları çalıştıkları kurumlar tarafından zaruri bir ihtiyaç olarak görülmekte ve genelde zorunlu kılınabilmektedir. Öte yandan öğretmenler bu husustan fazlasıyla rahatsız olabilmekte ve ciddi ihtilaflar yaşanabilmektedir. Bu bağlamda bu çalışma ile Keşifçi Uygulamanın tanımlanan bir kurumdaki öğretmenler üzerinde nasıl bir etki yarattığı da araştırılmaktadır.Nitel araştırma ölçüt ve değerlendirmelerinin kullanıldığı bu çalışma söz konusu etki alanına vaka incelemelerini baz almaktadır ve benzer çalışmalardan yararlanarak yine gelecekteki benzer çalışmalara reheberlik edebilmek gayesindedir.
dc.description.abstractIn the 21st century educational contexts, it is widely considered as essential that teachers need continuous professional development. Nonetheless, they perhaps also need continuous empowerment, assistance and voice.To this end, teacher research has come to the foreground with a zeitgeist to empower teachers and give them an opportunity to become researchers of their own contexts and problems and/or joys. Exploratory Practice, a relatively newer form of teacher research, promises to take this even a step or two further. Not only it offers to help teachers to integrate [teacher] research and pedagogy thus enhancing both their pedagogical and research-related knowledge and experience but involve the allegedly most important but often forgotten constituent into the game – learners. This paper critically examines the bittersweet professional development stories of three teachers working in tertiary education and brings forth their detailed cases as their voice, empowerment and dilemma.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleExploratory practice and its impact on teaching and learning process: A collective case study analysis
dc.title.alternativeKeşifçi uygulama ve öğrenme ve öğretme süreci üzerindeki etkileri: Kollektif vaka incelemesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLearning process
dc.subject.ytmTeaching practices
dc.subject.ytmDiscovery teaching
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmTeaching processes
dc.subject.ytmHigher education institutions
dc.subject.ytmHigher education
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10151427
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475452
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess