The predictive relationship between teaching, social and cognitive presence, and collaborative task achievement in a face-to-face EFL context
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği yüzyüze bir ortamdaöğretimsel, sosyal ve bilişsel buradalığın grup çalışma başarısını anlamlı bir biçimdeyordayıp yordamadığını araştırmaktır. Çalışma, Türkiye'deki bir vakıf üniversitenin hazırlıkokulunda ve 169 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmada ağırlıklı olarak asıl analizler içinnicel veri, betimsel amaçlar için de nitel veri kullanılmıştır. Çoklu regresyon analizsonuçları öğretimsel, sosyal ve bilişsel buradalığın grup çalışma başarısınınyordamlanmasında istatistiksel olarak anlamlı bir etkilerinin olmadığını ortaya koymuştur.Diğer yandan ise görüşme sonuçları, öğrencilerin bu grup çalışmasındaki buradalıkkavramları ile ilgili algılarının düşük olduğunu belirtmiştir. The purpose of this study was to investigate the predictive relationship between teaching,social and cognitive presence, and collaborative task achievement in a face-to-face EFLcontext. The study was conducted with 169 students, at a prep school of a foundationuniversity in Turkey. The study employed quantitative data for main analyses andqualitative data for descriptive purposes. The main multiple regression analysis resultsrevealed that teaching, social and cognitive presences were statistically nonsignificantpredictors of the task achievement. The interview results, on the other hand, indicated thatstudents had low perceptions of the presences in this collaborative task.
Collections