Show simple item record

dc.contributor.advisorKozan, Kadir
dc.contributor.authorSari Heshmati, İrem
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:12Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:12Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591833
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği yüzyüze bir ortamdaöğretimsel, sosyal ve bilişsel buradalığın grup çalışma başarısını anlamlı bir biçimdeyordayıp yordamadığını araştırmaktır. Çalışma, Türkiye'deki bir vakıf üniversitenin hazırlıkokulunda ve 169 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmada ağırlıklı olarak asıl analizler içinnicel veri, betimsel amaçlar için de nitel veri kullanılmıştır. Çoklu regresyon analizsonuçları öğretimsel, sosyal ve bilişsel buradalığın grup çalışma başarısınınyordamlanmasında istatistiksel olarak anlamlı bir etkilerinin olmadığını ortaya koymuştur.Diğer yandan ise görüşme sonuçları, öğrencilerin bu grup çalışmasındaki buradalıkkavramları ile ilgili algılarının düşük olduğunu belirtmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the predictive relationship between teaching,social and cognitive presence, and collaborative task achievement in a face-to-face EFLcontext. The study was conducted with 169 students, at a prep school of a foundationuniversity in Turkey. The study employed quantitative data for main analyses andqualitative data for descriptive purposes. The main multiple regression analysis resultsrevealed that teaching, social and cognitive presences were statistically nonsignificantpredictors of the task achievement. The interview results, on the other hand, indicated thatstudents had low perceptions of the presences in this collaborative task.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe predictive relationship between teaching, social and cognitive presence, and collaborative task achievement in a face-to-face EFL context
dc.title.alternativeİngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği yüzyüze bir ortamda öğretimsel, sosyal ve bilişsel buradalık ile grup çalışma başarısı arasındaki yordama ilişkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCommunity of inquiry
dc.identifier.yokid10162537
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475488
dc.description.pages187
dc.publisher.disciplineEğitim Teknolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess