Eğitim kurumlarında yenilikçi uygulamaların değişim yönetim boyutuyla incelenmesi: Maker örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, eğitimde yenilikçi uygulama projelerinin hayata geçirilmesinde spesifik bir proje örneğinden (Maker Hareketi) yola çıkarak, proje liderlerinin değişim sürecinin farklı aşamalarındaki deneyimlerini ve bu deneyimlere ilişkin uygulamaları ele almıştır. Araştırmada ayrıca, katılımcıların süreç ile ilgili yaşanan/yaşanabilecek sorunlara önerdikleri çözümler de tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcıları, maker hareketini benimseyen yöneticiler ve özel okullarda görev yapan öğretmenlerden oluşan toplam 10 maker gönüllüsü oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile toplanmış ve betimsel analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları, Lewin'in değişim sürecinde adlandırdığı (çözülme, geçiş ve donma) aşamalarıyla süreçte yaşanan sıkıntılara karşı baş etme stratejileri şeklinde toplam 4 tema altında derlenmiştir. Lewin'in değişim sürecindeki üç aşamasından her biri yöneticiler, öğretmenler, öğrenciler ve veliler perspektifinden değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarının yenilikçi uygulamaları benimseyen eğitimci liderlerine ışık tutması beklenmektedir. This research investiges practices and experiments of project leaders at different stages of innovative change process based on a specific project example which is called as Maker Movement. It also reveals the potencial solutions regarding the potencial problems that may occur during the process from the perspectives of participats. This is a qualitative phenomenological research. The participants are consisted of 10 maker volunteers working at private schools as project leaders at Maker Movement. The data was collected by semi-structured interview quideline and analyzed through descriptive data analyses. The findings of the study were reported under 3 main themes of Lewins's change process namely, unfreeze, change, freeze and an additional theme which is called coping strategies. Each of the three themes of Lewin's change process reviewed from each of the stakeholders' (administrators, teachers, students and parents) perspective. It is expected that the results of the research will inspire the change leaders introducing innovative project at their schools.
Collections