Show simple item record

dc.contributor.advisorGaripağaoğlu, Burçak Çağla
dc.contributor.authorBiyik, Merve
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:11Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:11Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-04-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591831
dc.description.abstractBu araştırma, eğitimde yenilikçi uygulama projelerinin hayata geçirilmesinde spesifik bir proje örneğinden (Maker Hareketi) yola çıkarak, proje liderlerinin değişim sürecinin farklı aşamalarındaki deneyimlerini ve bu deneyimlere ilişkin uygulamaları ele almıştır. Araştırmada ayrıca, katılımcıların süreç ile ilgili yaşanan/yaşanabilecek sorunlara önerdikleri çözümler de tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcıları, maker hareketini benimseyen yöneticiler ve özel okullarda görev yapan öğretmenlerden oluşan toplam 10 maker gönüllüsü oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile toplanmış ve betimsel analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları, Lewin'in değişim sürecinde adlandırdığı (çözülme, geçiş ve donma) aşamalarıyla süreçte yaşanan sıkıntılara karşı baş etme stratejileri şeklinde toplam 4 tema altında derlenmiştir. Lewin'in değişim sürecindeki üç aşamasından her biri yöneticiler, öğretmenler, öğrenciler ve veliler perspektifinden değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarının yenilikçi uygulamaları benimseyen eğitimci liderlerine ışık tutması beklenmektedir.
dc.description.abstractThis research investiges practices and experiments of project leaders at different stages of innovative change process based on a specific project example which is called as Maker Movement. It also reveals the potencial solutions regarding the potencial problems that may occur during the process from the perspectives of participats. This is a qualitative phenomenological research. The participants are consisted of 10 maker volunteers working at private schools as project leaders at Maker Movement. The data was collected by semi-structured interview quideline and analyzed through descriptive data analyses. The findings of the study were reported under 3 main themes of Lewins's change process namely, unfreeze, change, freeze and an additional theme which is called coping strategies. Each of the three themes of Lewin's change process reviewed from each of the stakeholders' (administrators, teachers, students and parents) perspective. It is expected that the results of the research will inspire the change leaders introducing innovative project at their schools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim kurumlarında yenilikçi uygulamaların değişim yönetim boyutuyla incelenmesi: Maker örneği
dc.title.alternativeInvestigation of innovative applications in educational institutions: A sample from Maker movement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-18
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmMaker movement
dc.subject.ytmProjects
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmChange
dc.subject.ytmChange management
dc.subject.ytmInnovativeness
dc.identifier.yokid10143553
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475453
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess