The impact of quizlet on performance and autonomy in vocabulary learning of Turkish EFL learners
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel hedefi mobil tabanlı kelime öğrenme uygulamalarından Quizlet'in, öğrencilerin kelime öğrenmedeki performansı ve özerklikleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Öğrencilerin İngilizce kelimeleri öğrenmek ve öğretmenlerinin özellikle üniversitelerin İngilizce hazırlık sınıflarında öğretim yöntemi olarak bu uygulamayı kullanmak hakkındaki algılarının incelenmesi de hedeflenmektedir. Bu amaçlar doğrultusunda rastgellenmiş olmayan yarı deneysel bir araştırma yapılmıştır. Veriler; deney öncesi ve sonrası testler, Quizlet anketi ve öğretmen tarafından tutulan yansıtıcı günlüklerden toplanmıştır. Araştırma bulguları, Quizlet'in öğrencilerin kelime öğrenmedeki performansı ve özerklikleri üzerindeki etkisinin ve öğrencilerin ve öğretmenin Quizlet'in kullanımı hakkındaki algılarının olumlu olduğunu göstermiştir. Bu araştırma, mobil tabanlı eğitimin üniversitelerin İngilizce Hazırlık programlarında kullanımı açısından pratik uygulamalar sağlamaktadır. The major purpose of this thesis is to investigate the impact of a mobile flashcards application, Quizlet, on students' performance and autonomy in vocabulary learning. The study also attempts to explore the perceptions of students and their instructor of incorporating this application into the teaching, learning and practicing of target vocabulary in English preparatory classes. To achieve this purpose, a non-randomized quasi-experimental research design was adopted. The participants were recruited from two intact classes of Turkish EFL students enrolled in a language preparatory program at a foundation (non-profit, private) university in Istanbul, Turkey. The data was collected through pre- and post- tests, an online survey and reflective journal. The findings revealed that Quizlet had a positive impact on students' performance as well as their autonomy in vocabulary learning. The overall perceptions of participating students and teacher were also positive. Based on these findings, the study provides practical implications for integrating mobile learning into English language preparatory programs.
Collections