Show simple item record

dc.contributor.advisorMede, Enisa
dc.contributor.authorKörlü, Hakan
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:10Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:10Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591825
dc.description.abstractBu çalışmanın temel hedefi mobil tabanlı kelime öğrenme uygulamalarından Quizlet'in, öğrencilerin kelime öğrenmedeki performansı ve özerklikleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Öğrencilerin İngilizce kelimeleri öğrenmek ve öğretmenlerinin özellikle üniversitelerin İngilizce hazırlık sınıflarında öğretim yöntemi olarak bu uygulamayı kullanmak hakkındaki algılarının incelenmesi de hedeflenmektedir. Bu amaçlar doğrultusunda rastgellenmiş olmayan yarı deneysel bir araştırma yapılmıştır. Veriler; deney öncesi ve sonrası testler, Quizlet anketi ve öğretmen tarafından tutulan yansıtıcı günlüklerden toplanmıştır. Araştırma bulguları, Quizlet'in öğrencilerin kelime öğrenmedeki performansı ve özerklikleri üzerindeki etkisinin ve öğrencilerin ve öğretmenin Quizlet'in kullanımı hakkındaki algılarının olumlu olduğunu göstermiştir. Bu araştırma, mobil tabanlı eğitimin üniversitelerin İngilizce Hazırlık programlarında kullanımı açısından pratik uygulamalar sağlamaktadır.
dc.description.abstractThe major purpose of this thesis is to investigate the impact of a mobile flashcards application, Quizlet, on students' performance and autonomy in vocabulary learning. The study also attempts to explore the perceptions of students and their instructor of incorporating this application into the teaching, learning and practicing of target vocabulary in English preparatory classes. To achieve this purpose, a non-randomized quasi-experimental research design was adopted. The participants were recruited from two intact classes of Turkish EFL students enrolled in a language preparatory program at a foundation (non-profit, private) university in Istanbul, Turkey. The data was collected through pre- and post- tests, an online survey and reflective journal. The findings revealed that Quizlet had a positive impact on students' performance as well as their autonomy in vocabulary learning. The overall perceptions of participating students and teacher were also positive. Based on these findings, the study provides practical implications for integrating mobile learning into English language preparatory programs.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe impact of quizlet on performance and autonomy in vocabulary learning of Turkish EFL learners
dc.title.alternativeQuizlet'in İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin kelime öğrenme performansı ve öğrenen özerkliği üzerindeki etkilerinin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmAchievement in learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmMobile learning
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmLanguage learning methods
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmVocabulary
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmLearner autonomy
dc.identifier.yokid10150018
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475483
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess