Show simple item record

dc.contributor.advisorTekiner Tolu, Aylin
dc.contributor.authorÇörekçioğlu, Servet
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:10Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:10Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591824
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı hem İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin, hem de öğrencilerin İngilizce dersinde yapılan Online sınavların eğitim amaçlı kullanımı ile ilgili olan tutumunu araştırmaktır. 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında Türkiye'de özel okullarda çalışan öğretmenler ve 5. Sınıf öğrencileri bu çalışmanın sahasını oluşturmuştur. Araştırmaya İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten toplamda 10 Türk ve yabancı öğretmen ve 89 tane 5. Sınıf öğrencisi katılmıştır. Veriler, öğretmenler ve öğrenciler için hazırlanan karma yöntemli anketler ve katılımcılar ile yapılan mülakatlar ile toplanmıştır. Çalışmanın bulguları, hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin Online İngilizce sınavların zaman kazandırıcı ve çevre koruyucu olması geçerlik sağlaması, motive edici olması, geri bildirim raporları sağlaması nedeniyle eğitim aracı olarak kullanılması hakkında pozitif bakış açılarına sahip olduğunu açığa çıkarmıştır. Ancak, en çok bahsedilen sorun internet bağlantısı ve bilgisayarlarla ilgili problemler olmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the perceptions of English as a Foreign Language (EFL) instructors and the students on the use of online assessments as educational tools. 5th grade students and EFL teachers working at a private school during 2017-2018 academic year in Turkey comprise the scope of the study. A sample of 10 EFL instructors participated in the study in addition to the 89 students from the 5th grade classes. Data were obtained through a mixed-method survey in addition to the interviews with the participants. The surveys included Likert-scale type questions and open-ended questions. The overall findings of the study revealed that both the teachers and the students had positive perceptions on the use of mobile applications as educational tools because of their being time saving, environment friendly, providing validity, being motivating and giving a useful feedback report. Though the mostly stated drawback of the online exams was the low internet connection and computer related problems.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA case study on teacher and student perceptions towards the online English exams
dc.title.alternativeÖğretmen ve öğrencilerin online ingilizce sınavları ile ilgili tutumları üzerine durum çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmElectronical media
dc.subject.ytmComputer assisted language education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmForeign language
dc.identifier.yokid10151156
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475461
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess