Okul yönetı̇cı̇lerı̇nı̇n teknolojı̇ lı̇derlı̇ğı̇ davranış düzeylerı̇ ve öğretmen performansına etkı̇sı̇ne ı̇lı̇şkı̇n öğretmen algısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, özel okul öğretmenlerinin, yöneticilerinin teknoloji liderliği düzeylerine ilişkin algılarını ve gösterdikleri teknoloji liderliği davranışlarının öğretmenlerin kendi performanslarına etkisine ilişkin algılarını belirlemektir. Araştırmada tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, İstanbul ilinde zincir bir özel okulun 13 kampüsünde 2016-2017 eğitim öğretim yılında görev yapmakta olan 1206 ortaokul ve ilkokul öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise evrende bulunan bireylerden basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiş ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan 300 kişiden oluşmuştur. Araştırmaya katılan öğretmenlere elektronik ortamda doldurulacak anket formu aracılığıyla veri toplanmıştır. Verilerin analizi yüzde ve frekans hesaplamaları, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H testleri ve Spearmans Korelasyon Katsayısı kullanılarak yapılmıştır.Araştırmada, okul yöneticileri teknoloji liderliği davranışlarını öğretmen algısına göre yüksek düzeyde göstermekte olduğu, öğretmenlerin demografik özelliklerine göre okul yöneticilerinin teknoloji liderliği davranışlarında bir farklılık olmadığı; bu teknoloji liderliği davranışlarının öğretmenlerin kendi performanslarına etkisine yönelik öğretmen algılarının yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. The goal of this research is to determine the perception of private school teachers on technology leadership levels of their school leaders and the effects of the school leaders' technological leadership on teachers' performances. The research population comprises of 1206 middle and high school teachers working at a private school which has 13 campuses in Istanbul during the 2016-2017 academic year. Simple random sampling model was used to select teachers among 300 volunteers. An online survey was used to gather data from teachers. Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H tests and Spearman's Correlation Coefficient were used to analyze and calculate the frequency of the data.This research concludes that school leaders' technological leadership behavior in comparison to teachers' perception is high whereas there are no differences in school leaders' technological leadership in relation to teacher demographics, and these technological leadership behavior is high in comparison to the teachers' perception on their individual performances.
Collections